Aviseringar
Rensa alla

Fruktansvärt trött på min familj.


Drank
Ämnesstartare

Hallå alla, registrerade mig här ikväll så detta blir mitt första inlägg (whoop!). 

Vet inte ens om jag söker något speciellt svar på min fråga, vill bara skriva av mig lite. Saken är som den att jag knappt orkar med min familj längre. Jag är 17år gammal och fyller 18 om ett par månader och orkar inte med min vardag mer, varje dag är det samma sak. Kommer hem till en familj som bråkar med varandra (speciellt mor och far), en bror som endast sitter vid sin dator och bara lämnar rummet när det är mat för att sedan försvinna ur min periferi efter han är klar med sin måltid. 

Det jag känner är bara en total tomhet och meningslöshet, känner bara det totala ingenting, jag vill bort från min icke-händelserika vardag. Bort så lång från min familj som möjligt, är trött på deras attityd och ideal som jag verkligen inte eftersträvar på något sett. Vill nämna att jag har en bra kompiskrets och vänner som bryr sig om mig, så där är det frid och fröjd, alltid glad när jag är med vänner och deras familjer.  Just nu är mitt enda "mål" att flytta hemifrån, så lång bort som möjligt. Kommer förmodligen flytta hemifrån direkt efter gymnasiet, förmodligen Australien. Har en del pengar undansparade. Kanske är det någon som känner igen sig i min situation, vad vet jag. Kanske någon av er har några tips på hur jag ska göra det hanterbart att vara hemma? (tills jag kan flytta). 


   
Citera

Det är ganska naturligt att känna som du i din ålder. Det är något som går över efter du flyttat hemifrån. Snart kommer du både sakna och uppskatta din familj som den är.


   
SvaraCitera
Drank
Ämnesstartare

Förmodligen, gillar bara inte känslan av tomhet, hade hellre varit ledsen eller arg. Men det känns bara grått. Typ.


   
SvaraCitera