Aviseringar
Rensa alla

Frukterian


Ämnesstartare

Hej hej
jag är en tjej som imorgon ska börja vara frukterian (d.v.s. jag ska bara leva på frukt, nötter, linser och böner m.m) vad tycker ni bra/dålig livsstil?

från Wikipedia
Anhängare av frukterianismen äter i princip endast frukt och nötter från växter. Man kan även äta grönsaker som botaniskt sett ärfrukter, som exempelvis tomat och gurka.


   
Citera
Ämnesetiketter

varför inga grönsaker?


   
SvaraCitera

man kanske skulle börja med det... men fan va mycket god mat man måste vara utan[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt forumdel och allt ju, kalas.


   
SvaraCitera

Fyfan !! Frukter har också ett liv! Allt med skugga har liv!!!


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera

Bra livsstil om man gör allt rätt. Det är nog rätt svårt i början men gör man som man ska göra så mår nog kroppen mycket mycket bra...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Update: Jag ska ändast vara det i några dagar för att testa se hur det är att vara frukterian.
Jag är inte stenhård på regeln inget får tillagas (jag kokar ex. linser i vatten m.m)

Och jag kan äta grönsaker som är fall frukt om ni fattar sådant som man kan ta från växten utan att skada växten


   
SvaraCitera

det låter gott


   
SvaraCitera

Frukt är blä.


   
SvaraCitera

Vad mycket bullshit som kan ägna sig åt där ute... [confused]


   
SvaraCitera
loita

du får äta massa melon och annanas [love]


   
SvaraCitera

om du tycker det är skoj, visst.


   
SvaraCitera

elinfranzen:

Och jag kan äta grönsaker som är fall frukt om ni fattar sådant som man kan ta från växten utan att skada växten

Vad är meningen med att vara frukterian?
På vilket sätt skadar man grönsaksväxter mer än fruktväxter? Vad är skillnaden mellan att plocka paprika och äpplen?
Grönsaker som inte äts upp, ruttnar bort.. hm.. ne jag fattar inte meningen med det.


   
SvaraCitera

KajsaAnka:

Vad är skillnaden mellan att plocka paprika och äpplen?

Men paprika är väl botaniskt sett en frukt?


   
SvaraCitera