Aviseringar
Rensa alla

Frustration


Ämnesstartare

Har börjat hata vissa medlemmar i min familj på sistone... Vi har bråkat ganska mycket tidigare, men nu är vi alltid arga på varandra, och jag undviker att ens prata med dem om det inte är nödvändigt.

Någon som har någon idé om vad jag ska göra? Om jag inte ändrar bana kommer jag tillslut förlora humöret på riktigt, och det kanske inte blir så trevligt.. [blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Om alla är relativt resonliga och nyktra så brukar det funka att tala ut om saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om alla är relativt resonliga och nyktra så brukar det funka att tala ut om saker.

Fungerar ej. Speciellt inte med min ena lillebror, han är bara en liten skitunge som gör allt, verkligen allt han kan för att göra mig förbannad verkar det..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

De självgoda, orättvisa, dryga fittorna, jag blir så frustrerad att jag skulle vilja slå sönder något [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

han är bara en liten skitunge som gör allt, verkligen allt han kan för att göra mig förbannad verkar det

Har växt upp med två sådana 🙂
Hoppas den minste inte blir så galen men då jag är gammal gubbe när han är 15 så spelar det nog ingen roll ;D

Men tips är: ignorera honom, säger han något dumt till dig så bara ryck på axlarna och säg "okej, kul" eller liknande.
Yngre syskon, och yngre öht, testar ens gränser och gör allt för att man ska bli arg och göra något mot dem, men bryr man sig inte så slutar de till slut då de tycker att det är tråkigt när det inte ger något resultat[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Fungerar ej. Speciellt inte med min ena lillebror, han är bara en liten skitunge som gör allt, verkligen allt han kan för att göra mig förbannad verkar det..

isola:

Om alla är relativt resonliga och nyktra så brukar det funka att tala ut om saker.

Ah, skulle ha skrivt : med undantag för småsyskon.
Man får helt enkelt vänta tills de växt till sig och förhoppningsvis blivit lite klokare.
Min syrra tycker t.ex. att det är helt okej att i princip hosta någon i ansiktet när man sitter och kollar på tv, så länge man var den första att sätta sig i tvsoffan [tard]
Tog ur henne detta rätt snabbt dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

då jag är gammal gubbe när han är 15 så spelar det nog ingen roll ;D

vad heter bebisen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Men tips är: ignorera honom, säger han något dumt till dig så bara ryck på axlarna och säg "okej, kul" eller liknande.

Haha, har gjort så de senaste 7 åren typ [tired]

Crypto:

Yngre syskon, och yngre öht, testar ens gränser och gör allt för att man ska bli arg och göra något mot dem, men bryr man sig inte så slutar de till slut då de tycker att det är tråkigt när det inte ger något resultat

Vet om detta, men ibland kan jag inte kontrollera mig, när jag bara säger åt honom att tex. städa ordning efter sig när han stökat till eller något liknande, så antingen blir han typ smått förbannad och börjar att skrika åt en, eller så blir han tillslut ledsen och ringer morsan... Som råkar vara den andra personen i familjen jag börjat avsky..[shake]

Har typ aggressionsproblem också.. Så när jag väl blir förbannad kan det gå ganska så illa för dem som är ganska veka... Och den här ungen är fem år yngre än mig, så för honom är en av mina puttar ett slag etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

vad heter bebisen?

*borta* som det ser ut just nu [cute]
men mamma vill ändra det då det är farsans pappas (alltså ungens farfars) namn och farsan är en idiot så att säga [cute] men får se, jag gillar namnet iaf [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

*borta* som det ser ut just nu [cute]
men mamma vill ändra det då det är farsans pappas (alltså ungens farfars) namn och farsan är en idiot så att säga [cute] men får se, jag gillar namnet iaf [blush]

Uttalas som det stavas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Man får helt enkelt vänta tills de växt till sig och förhoppningsvis blivit lite klokare.
Min syrra tycker t.ex. att det är helt okej att i princip hosta någon i ansiktet när man sitter och kollar på tv, så länge man var den första att sätta sig i tvsoffan
Tog ur henne detta rätt snabbt dock.

Haha, du har tur du, min brorsa är ungefär tre gånger så dryg, dygnet runt.. Och min morsa typ stöttar honom medans han gör det [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Har typ aggressionsproblem också.

Kan du inte testa att gå ut på en kort/lång promenad när du väl börjar bli arg? För att få tankarna på annat håll.
Jag har också haft det så, och har det fortfarande så ibland när jag åker hem, men barn är ju barn 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rejmond D Röjter:

Haha, du har tur du, min brorsa är ungefär tre gånger så dryg, dygnet runt.. Och min morsa typ stöttar honom medans han gör det [mad]

Drillat henne sen barnsben [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Uttalas som det stavas?

Nje.. uttalas med *borta* 😛 tror jag vet inte riktigt hur man ska skriva att det uttalas :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Jag har också haft det så, och har det fortfarande så ibland när jag åker hem, men barn är ju barn 😛

Den här ungen har aldrig lärt sig när man ska dra gränsen så att säga..
Han tycker att allt han gör är helt ok, men allt som händer honom är otänkbara brott som genast måste straffas hårt.. Det västa är att morsan tycks hålla med honom..

En promenad kanske vore skönt, men har inte lätt för att backa ut ur en konfrontation [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Nje.. uttalas med *borta* 😛 tror jag vet inte riktigt hur man ska skriva att det uttalas :s

Bosniskt?


   
SvaraCitera