Aviseringar
Rensa alla

FU Sony


Ämnesstartare

Som många vet har PSN hackats och folk har inte kunnat spela på veckor (går ingen nöd på mig såsett). Sony har skickat ett meddelande där de "ber så hemskt mycket om ursäkt för förlust av personlig info och ev. tömning av konto", har fått bygga om hela PSN:s infrastruktur och vidtar alla åtgärder de kan komma åt för att hålla användare lugna och se till att säkerheten blir mer pålitlig.

Nu läste jag om ett hot om en ny hackattack i helgen, där hackarna då kommer publicera känslig info om 100 miljoner användare. Inget påstående från Sony angående detta ännu.

Hur förbannad blir man inte? Om det inte varit för att PS3:an är en grymt bra blu-ray spelare hade jag sålt den för 500 kr och köpt en 360 direkt. Jäkla tur att man inte brukar använda spelfunktionen särskilt ofta...
[mad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad, är förbannad [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

100 miljoner användare

fanns det inte bara ca 72 miljoner användare? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och vem fan har känsligt information i sitt playstation? [confused]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Och vem fan har känsligt information i sitt playstation?

Kreditkort. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Kreditkort. [sad]

Och man sparar kontokortsnummret och cvv koden okrypterat? [confused]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Och man sparar kontokortsnummret och cvv koden okrypterat?

Dom vet inte om kreditkort infon har blivit komprimerad, men det är en möjlighet.

Säkerhetskoden skulle tydligen vara safe, men den är ju bara på 3 siffror så den är ju inte så svår att gissa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Säkerhetskoden skulle tydligen vara safe, men den är ju bara på 3 siffror så den är ju inte så svår att gissa.

899 olika du har 3 försök [rolleyes]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

899 olika du har 3 försök

Och dom har miljoner med kreditkort. En av dom kommer dom gissa rätt på, det kan vara ditt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Neutron:

Och dom har miljoner med kreditkort. En av dom kommer dom gissa rätt på, det kan vara ditt. [sad]

Det är ju större risk att du blir rånad utanför bankomaten [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag går igång på är hur detta kunde hända överhuvudtaget, och hur Sony hanterar det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

fanns det inte bara ca 72 miljoner användare? 😉

Tydligen inte.


   
SvaraCitera
smisk

ChickiBull:

Det är ju större risk att du blir rånad utanför bankomaten [zzz]

Det är ju fortfarande en risk ;p


   
SvaraCitera