Aviseringar
Rensa alla

fuck..


Ämnesstartare

Fick precis min mamma att börja gråta, sa att hon var helt dum i huvudet. Men i detta fallet var det sant, och jag säger ju det som jag känner och om hon då inte vill prata om det är det fan inte mitt fel.. hon tjatar ALLTID om att hon gör allt här hemma. Pappa jobbar och kommer hem vid 6, medan mamma jobbar 80% och e hemma vid 3.. hon är ganska ofta sur. vet inte vad jag skall göra.

Jag städar mitt rum varje vecka, toan ofta, sätter alltid in i diskmaskinen (antingen mitt eller allas). Jag hjälper även till med diverse småsaker. Men det känns som om vad jag än gör så blir hon inte nöjd. Hon kan bli nöjd för just det tillfället, men om ett tag är det som vanligt igen.

Ibland vill jag bara flytt ut och jag är verkligen glad för hennes skull att pappa inte gör det..


   
Citera
Ämnesstartare

Säg åt henne att hon ska skilja sig från din pappa och att det är okej om hon vill börja ett nytt liv utan er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Säg åt henne att hon ska skilja sig från din pappa och att det är okej om hon vill börja ett nytt liv utan er.

Okej så farligt är det inte. Jag vill lösa det ist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte riktigt. :/

Säg förlåt till din mamma!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Förstår inte riktigt. :/

Säg förlåt till din mamma!

Hon är alltid sur, känns det som iaf. Hon säger att hon inte är det. Men det låter så på henne.

Och jag har försökt snacka med henne, hon låste in sig på toaletten och grät.. fan skall jag göra liksom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Hon är alltid sur, känns det som iaf. Hon säger att hon inte är det. Men det låter så på henne.

Hon kanske är olycklig.
Hur gammal är du? För när man är runt 17-18 brukar det bli lite småjobbigt att bo hemma, man irriterar sig på allt. Det blir bättre när man flyttat dock =)

sockerdricka:

Och jag har försökt snacka med henne, hon låste in sig på toaletten och grät.. fan skall jag göra liksom?

Naw. 🙁 Ingenting, trorja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Hon kanske är olycklig.

Helvete, råkade uppdatera! Pallar inte skriva om allt jag skrev här. Men jag tror inte hon är det.

I love Lucy:

ur gammal är du? För när man är runt 17-18 brukar det bli lite småjobbigt att bo hemma, man irriterar sig på allt. Det blir bättre när man flyttat dock =)

17.. ok ok nice

I love Lucy:

Naw. 🙁 Ingenting, trorja.

Nä, för när jag i normala fall pratar med henne om i stort sett vad som säger hon bara "Du vill bara provocera", "Vänta tills pappa komemr hem" eller " Gå och prata med pappa".. så jag tolkar det som om hon skiter i det, men det gärhon uppenbarligen inte..

Så här gick det till idag:

Jag blir ner "roppad" från mitt rum till mat och vad fan får vi, jo micrad falukorv och bulgur, lisom vad i helvete? och jag sa det. då blev det ett jävla liv, om att det inte fanns tid och att jag borde hjälpa till mer.. och då sa jag att ingen bett mig och jag gärna lagar mat VARJE jävla torsdag, så får jag i alla fall slippa denna skitmaten, då frågade mamma varför jag är så sur (NOTERA hon har varit vräsig och jävlig hela tiden) Då sa jag att det beror på att hon alltid e sur och att hon fan e dum i huvvet.. så sprang hon iväg..

Så - hoppas det går att läsa. Jag bara skrev iväg och orkar definitivt inte läsa igen det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad menar du? att hon är dum i huvudet för att hon inte är glad? eller för att hon inte är evigt tacksam för att du städar ditt rum?[no-no]


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Jag blir ner "roppad" från mitt rum till mat och vad fan får vi, jo micrad falukorv och bulgur, lisom vad i helvete? och jag sa det

wow. Nån annan fixar mat till dig och du klagar? hur fan tänker du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Djävulen:

wow. Nån annan fixar mat till dig och du klagar? hur fan tänker du då?

För det första är det fan inte mat och för det andra så har ingen bett mig laga mat. Som sagt lagar jag gärna mat..

postis_per:

vad menar du? att hon är dum i huvudet för att hon inte är glad? eller för att hon inte är evigt tacksam för att du städar ditt rum?[no-no]

Hon är sur och vet inte om det, hon skäller på mig och beter sig som en jävla barnunge.

Men ärligt talat så är jag glad att ni står på hennes sida. För något inom mig ville beskydda henne och hellre skylla allt på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Provat prata med din pappa om det? Vet inte vad ni har för relation, men det kanske kan lätta lite. Han kanske vet något som du inte vet, eller så kanske han märker av det också.

Det kanske även kan funka med att du försöker prata lungt och sansat med din mamma om att hon verkar så grinig och sur. Att ni båda kanske borde tänka på hur ni beter er mot varandra.


   
SvaraCitera
smisk

Mammor blir aldrig nöjda. Vet hur du har det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slagsmålsklubben:

Provat prata med din pappa om det? Vet inte vad ni har för relation, men det kanske kan lätta lite. Han kanske vet något som du inte vet, eller så kanske han märker av det också.

Jo, det har jag gjort.. Funkar inte så värst bra, men han lyckas ju bra iaf..

Slagsmålsklubben:

Det kanske även kan funka med att du försöker prata lungt och sansat med din mamma om att hon verkar så grinig och sur. Att ni båda kanske borde tänka på hur ni beter er mot varandra.

Detta har jag gjort och ibland går det hem och vi är kompisar i en dag, men sedan blir det det gamla vanliga igen. När vi väl pratar, så säger hon åhhh jag skall tänka på det osv osv, men sedan skiter det sig iaf..


   
SvaraCitera

jag är med dig brorsan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En annan grej som hon gör ärtt oavsett om det är vardag eller helg, så får jag aldrig sova på morgonen. Hon kommer in och drar upp mina gardiner och öppnar fönstren osv osv.. Jag hatar det..


   
SvaraCitera