Aviseringar
Rensa alla

Fuck ätstörning


Lurad
Ämnesstartare

Jag orkar snart inte mer. Och ändå har det bara gått ett par månader sedan ätstörningen bröt ut.
Varje dag tänker jag att jag inte får äta. Det går bra ett par dagar. Tills jag blir svimfärdig, då tvingar jag i mig själv något litet. För jag vet att det hjälper. Efter jag har ätit, bara någon tugga, så får jag sån otrolig ångest. Jag mår verkligen jättedåligt av detta.
Jag är så förvirrad. Jag vill äta, för jag vill bli av med den här skiten. Men samtidigt vill jag verkligen inte äta. Förstår ni?
Innan jullovet gick jag regelbundet och pratade hos skolsköterskan. Men nu är det jullov, och värre än någonsin.
ÅH JAG BLIR GALEN [chocked][cry][sad]


   
Citera

kram[sad][love]


   
SvaraCitera
Lurad
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

kram

Kram [cry][love]


   
SvaraCitera

Om jag säger att jag vet hur det känns så ljuger jag, men min vän har haft ätstörningar och jag vet att det är väldigt jobbigt och kan ta över ens liv.
Du måste veta att det finns hjälp att få du kan exempelvis gå till vårdcentralen eller UMO.
Stay strong [love]


   
SvaraCitera
Lounge

du kanske skulle behöva mer regelbunden hjälp än skolsköterskan?

kanske det är värt att söka sig till en psykolog. finns väll särskilda ätstörningsenheter, har jag för mig.. om du känner att du inte pallar läget finns ju alltid akutpsykiatrin som kan hjälpa dig.

hoppas verkligen att du söker hjälp! min erfarenhet är att ju längre man går med psykiska sjukdomar, desto mer gräver man sig ner i skiten

hoppas det går bra för dig


   
SvaraCitera

Hej fina fina du.

Jag tvingar dig inte till något men du får gärna skicka ett meddelande till mig. Så kan vi snacka och jag kanske kan hjälpa dig lite på vägen?

Är själv diagnoserad med anorexia, så jag vet hur det är.
Massa styrkekramar.


   
SvaraCitera

Lurad:

Jag är så förvirrad. Jag vill äta, för jag vill bli av med den här skiten. Men samtidigt vill jag verkligen inte äta. Förstår ni?

Förstår dig. Det är väldigt bra gjort av dig att faktiskt inse att det är ett problem. Försök få hjälp så fort du kan innan det blir ännu värre. Ju tidigare desto bättre. Det finns de som stannar i helvetesträsket under i stort sett hela sitt liv då att de i vissa fall sökt hjälp alldeles för sent eller inte sökt den alls. Så var stark och våga berätta för någon om detta ; ungdomsmottagningen som tidigare nämnt. DU kanske är så pass stark att du kan berätta för din mamma att du haft lite problem med maten och att du behöver henne extra mycket just nu?

Önskar dig lycka till, och berätta gärna här sedan, om du kommit på fötter igen och fått någon hjälp!


   
SvaraCitera