Aviseringar
Rensa alla

Fuck allt, nån som har lust att bara dö med mig?


Ämnesstartare

Funderar på självmord. 

Det är ju ändå mitt liv får väl göra vad jag vill? Vet att det finns  mycket att leva för bla bla bla.. Men vafan pallar inte mer. Blir aldrig lycklig. Inget duger. Alla sviker. Det enda jag lever för just nu är mina vänner, familjen och min pojkvän som jag inte kan träffa för att han bor miljoner år bort. Vet att dom blir ledsna och så men det är ju ändå mitt liiiv..


   
Citera

Jag lever hellre livet, hur jäkligt det än är. Självmord är ingen befrielse.


   
SvaraCitera

jag har lärt mig att bli glad av småsaker, det är värt att leva då.


   
SvaraCitera

Tycker tanken på att dö är läskigare faktiskt. 


   
SvaraCitera

Fakking Unicorns: Det enda jag lever för just nu är mina vänner, familjen och min pojkvän

det "enda" det är väl ändå rätt mycket att leva för?
självmord är ingen lösning.


   
SvaraCitera
reben

Fakking Unicorns: det är ju ändå mitt liiiv..

ja precis. och vill du ha 1 bra liv så är det du som skapar det. 


   
SvaraCitera

Jag. 


   
SvaraCitera

tvivlar på att du är kapabel att känna mer lycka efter självmord/självmordsförsök 


   
SvaraCitera

Schism: Självmord är ingen befrielse.

FruLiten: självmord är ingen lösning.

Förutsatt att man lyckas och inte återföds som en daggmask eller liknande så är ju en befrielse/lösning just vad det är. Man utplånar sitt medvetande och kan således inte lida mer. Nu märker jag väl bara ord, men ja.

850pVO0.jpg.

(Det här är inte menat som någon sorts uppmuntran)


   
SvaraCitera

Proteus: Förutsatt att man lyckas och inte återföds som en daggmask eller liknande så är ju en befrielse/lösning just vad det är. Man utplånar sitt medvetande och kan således inte lida mer. Nu märker jag väl bara ord, men ja.

Ordet (befrielse) ger sken av att det finns något slags subjektivt efterliv. Lösning är bättre isf.


   
SvaraCitera

Schism: Ordet (befrielse) ger sken av att det finns något slags subjektivt efterliv.

I den här kontexten tolkar jag det bara som "frigörelse från allt lidande/livet", vilket i sig talar emot ett liv efter detta, men då förstår jag hur du menade.


   
SvaraCitera

Vågar du inte dö ensam eller? 


   
SvaraCitera

disappointment.gif


   
SvaraCitera

Rävpojken:
disappointment.gif

vaffö får han mig att tänka på Cantona .. e de han?? Tardig

LedsenHjärta


   
SvaraCitera

Fasiken: vaffö får han mig att tänka på Cantona .. e de han??

eric? tror inte det 😮 lite lik
fast d kanske menar någon annan :s


   
SvaraCitera