Aviseringar
Rensa alla

FUCK försäkringskassan


kook
 kook
Ämnesstartare

Mamma har funktionsnedsättningar och har varit sjukskriven 25% pga det. Nu har hon fått cancer och är tvungen att vara helt sjukskriven. Försäkringskassan anser att 2300kr i månaden är vad hon och våran familj ska klara sig på.

DÖD åt försäkringskassan

DÖD åt cancer


   
Citera
Ämnesetiketter

Snåla jävlar. Hur många mer är det i din familj?


   
SvaraCitera

Hoppas att allt med cancern löser sig förresten. LedsenHjärta


   
SvaraCitera

har de räknat med hyra/el osv? Förvirrad


   
SvaraCitera

VA?! Nä, det där tycker jag att ni ska kolla upp och absolut inte ge med er på.

Lycka till och kram på dig!


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

Shuzz: Snåla jävlar. Hur många mer är det i din familj?

Vi är fem i familjen

kukoxo: har de räknat med hyra/el osv?

Förut hade hon 2300kr (25%) + sin lön (75%) och sedan pappas inkomst. Redan då var det kämpigt, nu pappas lön + 2300 kr 


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

Blir så less. Hon har cancer samt en till sjukdom som berövar henne all frihet och ork man någonsin kan tänka sig och det är hon som blir nekad. Hon. Hon som livet redan varit jävligt mot.


   
SvaraCitera

kook:

Vi är fem i familjen

Förut hade hon 2300kr (25%) + sin lön (75%) och sedan pappas inkomst. Redan då var det kämpigt, nu pappas lön + 2300 kr 

Usch. Hur mycket tjänar din pappa?


   
SvaraCitera
kook
 kook
Ämnesstartare

Shuzz: Usch. Hur mycket tjänar din pappa?

Inte tillräckligt


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Dekadent skitmyndighet det där 🙁


   
SvaraCitera

kook:

Inte tillräckligt

🙁


   
SvaraCitera

🙁 ni kan inte söka soc eller så? 


   
SvaraCitera

Suck 🙁 jag vet inte hur, men jag hoopas att det ska lösa sig 


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

De är banne mig nästan lika hårda som vissa soc-kontor Tumme ned

De räknar troligen att ni alla ska leva på ungefär lika mycket som existensminimum(den summan som soc räknar på). De räknar in att ni får din pappas lön, barnbidrag/studiebidrag m.m. och att 2 300kr fattas för att uppnå deras norm. 

Fördelen med försäkringskassan är dock att man kan få inneha försäkringspengar från sin privatförsäkring, vilket man inte får om man går på soc-bidrag. Om ni inte redan gjort det, så GLÖM INTE att höra med försäkringskassan om ni kan söka om Bostadstillägg! Bostadstillägg är Inte detsamma som bostadsbidrag.

Antar att ni dessutom måste ringa de ni har försäkring hos(om ni har någon) och se om ni är berättigade något därifrån? Men det har ni antaligen redan gjort?


   
SvaraCitera

fuck em, fuck em all. 


   
SvaraCitera