Aviseringar
Rensa alla

Fula ärr inom mig.


Ämnesstartare

Jag är 20 år och gravid i 7:de veckan med min sambo. Jag har gjort en abort innan och ångrar den inte alls, men denna gången är det så annorlunda. Jag och min sambo har det jätte bra tillsammans och jag trivs med det som vi har det nu, bara vi. Men han vill så gärna behålla barnet och jag är så osäker på vad jag vill.
Han säger att han inte kan tänka sig en abort men att han ändå finns där i vilket beslut jag än tar, men det känns inte som det, jag känner mig så ensam i dethär. Han vet ju vad han vill och hur han känner och jag vet inte alls vad jag ska göra???
I den ena stunden är jag possitiv till att behålla och helt plötsligt är jag jätte negativ. Det känns som om vilket beslut jag än tar så är det fel.
Det svåraste av allt är ändå att en utan mina närmaste vänner ligger 2 veckor gravid före mig och det gör valet ännu svårare. Kommer jag kunna se hennes graviditet utvecklas medans jag kanske har tagit bort mitt?
Tanken på abort få mig att må så dåligt, jag ser mig själv ligga på britsen och alla minnerna från den förra aborten kommer upp i mitt huvud.
Hur kommer mitt liv se ut efter aborten om jag gör den? Kommer jag kunna se mig själv i spegeln?
Fostret har ju trots allt utvecklats en hel del om nån vecka kommer hjärtat börja slå, det finns ett tydligt spår på en människa och den ska jag ta bort? Det kommer efterlämmna sig så många fula ärr inom mig.

Jag mår så fruktansvärt dåligt.


   
Citera
Ämnesstartare

lösningen kallas blogg,om du inte har nån poäng med tråden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som man bazzar får man föda [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Som man bazzar får man föda

som man knullar får man ligga[sad][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du känns ju oerhört seriös "tösen" varför ens gå in på ett forum där det handlar om abort om du inte ens har något vettigt att säga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Selma:

Du känns ju oerhört seriös "tösen" varför ens gå in på ett forum där det handlar om abort om du inte ens har något vettigt att säga?

bloggar finns för man ska skriva av sig,detta är ett DISKUSSIONSforum,så om du inte har nån specefik fråga eller diskussionsämne kan du likagärna blogga,inget på ett forum bryr sig om nån random mår dåligt,d är bara lagligt att göra sånnahär trådar om man är hyfsat känd,förutom för äs-barnen för dom sympatiserar med varandra för dom är lika random och fuckade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och du läser foum för att njuta av att folk känner såhär eller varför sitter du och ödslar energi på att ens skriva i forumet som jag skrev? Det känns ju också ganska tragiskt att du inte har nått annat att ägna dig åt?
Vill du avsluta samtalet eller ska jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad vill du ha ut av tråden?

Vi kan endast ge dig råd och våra åsikter men du måste ha en slags frågeställning antingen efter eller inbakt.

Jag antar att du frågar oss vad du ska göra, men jag tror inte att någons svar ifrån ungdomar.se skulle göra dig mindre förvirrad eller mycket klokare heller för den delen.

Jag skulle säga såhär:
Kan du försörja ett barn.
Räcker pengarna till.
Vill du ha ett barn.
Känner DU dig redo för ett barn?
Älskar du din pojkvän?

Din tvivel i att ens behålla barnet gör mig osäker i om du borde ha det, jag anser att man borde vara 100% säker för det är ett otroligt stort steg, jag säger bara självklarheter för du vet redan allt och alla svaren - men du vill veta vad Du ska göra - Det vet du säkert redan egentligen.

Du vill inte ha kvar barnet, men att behålla ett barn för en kille är inte okay, inte mot dig, honom eller barnet! :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utefter vad du skriver tror jag att du kommer ångra dig om du gör en abort. I och med att du tvivlar så mycket för aborten kanske det betyder att du är mogen för ett barn. Din sambo är tydligen redo och du är ju 20 år.

Vad är det som gör att du tvivlar på att behålla barnet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Selma:

Jag mår så fruktansvärt dåligt.

nu har du gjort två misstag[mad]
behåll barnet du har redan gjort abort en gång det räcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Selma:

Det känns ju också ganska tragiskt att du inte har nått annat att ägna dig åt?

det känns ganska tragiskt att d gör en totalt meningslös tråd och säger att du mår dåligt för att få uppmärksamhet,gör en tråd med mening istället newbie.

Selma:

Vill du avsluta samtalet eller ska jag?

en moderator kan få avsluta:

Violine:

Vad vill du ha ut av tråden?

Vi kan endast ge dig råd och våra åsikter men du måste ha en slags frågeställning antingen efter eller inbakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Violine: Vad vill du ha ut av tråden?

Vi kan endast ge dig råd och våra åsikter men du måste ha en slags frågeställning antingen efter eller inbakt.

Hon kanske har en ordentlig fråga men glömde bort att få med den i sin förtvivlan till att berätta själva situationen...


   
SvaraCitera

Jag har genomgått en abort. Jag kan inte säga vad du ska göra, det beslutet måste du ta själv. Men jag personligen skulle inte palla att gå igenom två aborter, det räcker gott och väl med det helvete jag redan gått igenom. Inte nog med det så skulle jag känna mig fruktansvärt oansvarig (som jag redan delvis gör) om jag YTTERLIGARE en gång tvingas göra abort. Jag tror det kommer bli skittufft för dig att se din vänninna ha barn medans du inte har kvar ditt. Och du har ju en sambo åtminstone som ställer upp och stöttar dig vad du än gör, vad mer kan du begära? Jag tror inte han lämnar dig för om du skulle be4stämma dig för att göra abort för då märker du ju förmodligen på en gång att han inte var en bra kille för dig. Är han en bra kille som han verkar vara som stöttar dig oavsett så gör som du själv känner. Självklart ska du göra en abort om du känner att du inte vill ha barn just precis denna tidounkt. Men nej, lyssna inte på mig, kjag ska inte säga åt dej vaddu ska göra.


   
SvaraCitera

Tözen:

lösningen kallas blogg,om du inte har nån poäng med tråden

Brutal första post, creds ska du ha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LitenPenis:

Brutal första post, creds ska du ha.

mår jag dåligt själv vill jag att andra ska må värre så jag känner mig lite lycklig


   
SvaraCitera