Aviseringar
Rensa alla

Fula barn


Ämnesstartare

Jag har också tänkt på detta många gånger. Jag vill inte ha fula barn.

Jag vill inte ha schizofrena barn heller, eller autistiska.


   
SvaraCitera

HAHA. Jag kommer få sjukt söta barn, det är förutsett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[crazy][crazy]


   
SvaraCitera

har praktik på habiliteringen nu med funktionshindrade och mindre begåvade barn. och visst har tanken slagit mig, just för att begåvning till stor det är ärftligt. men sen ser man hur "snygga" människor kan va totalt efterblivna och man påminns om att man är människa. varför är någon mer värd att blir respekterad än någon annan? speciellt om det handlar om något som man inte kan styra själv (generna). vi är inte perfekta och hur klyschigt det än låter så är det charm och person som syns mest (inte först, oftast) och överväger. det finns dessutom alltid någon för alla.

blablbalba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta är ju ett i-landsproblem å det grövsta.

Afrika = föräldrar är rädda att barnen ska dö av svält.

Sverige = föräldrar är rädda att barnen inte passar in i samhällsnormen.


   
SvaraCitera

bryr mig inte om jag får fula barn, jag har förvisso hyfsat bra gener på den fronten, men ändå. vill bara ha friska och glada barn som ger mig fina insikter varje dag, som omedvetet stärker mig och som jag förhoppningsvis ska kunna stärka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Afik:

Har du tänkt på att det finns svaga gener?

Och att de "slås ut"? Eller vad menar du? Ja, jag har tänkt på allt som rör detta, ska du veta[wink]

honolulu:

jag har förvisso hyfsat bra gener på den fronten,

men du kanske blir kär i en kille som har typ sned kuk eller typ missbildade kroppsdelar som han senare i ert förhållande avslöjar.

[chocked] blir rädd, bli rädd, bli lika rädd som jag!

fetstickan:

kanske ska vi skaffa barn då? då blir barnen iof långa antagligen.

[party][party][party][party][party][party][party][party][bigsmile]

fetstickan:

iof blir dom ju mulatter, är det ok för dig? inte helt ok för alla.

mitt problem är isf att jag helst har "svarta" barn (VET EJ VARFÖR) + (racist ), men jag vill helst också ha vit kvinna. hur ska detta gå ihop? :/

Yes, det är ok![y] Så länge de ser bra ut, är smarta och lång så finns det ingenting som kan göra mig besviken! Och du ser bra ut, är smart och lång så du kan nog lösa den ekvationen[wink]

Menar du att du helst vill ha svarta barn eller att de antagligen kommer bli mörka trots en vit kvinna som den biologiska mamman?
Tror förresten du kommer få fina, Bra barn[cheers](så om mina barn bli misslyckade, kan vi försöka para ihop våra barn så mina barnbarn kan bli snygga... Ok?)


   
SvaraCitera

debepe:

men du kanske blir kär i en kille som har typ sned kuk eller typ missbildade kroppsdelar som han senare i ert förhållande avslöjar.

... sned kuk? varför oroar man sig ens för sånt. om jag vore du skulle jag oroa mig för att de får din intelligens :))))

nä nu var jag elak. men, kom igen. om du anser dig vara snygg så är ändå chanserna stora att de får drag från dig också om det nu är så viktigt. annars får du väl se till att hitta killar vars genetik du rannsakar innan du hoppar i säng med dem. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

... sned kuk? varför oroar man sig ens för sånt. om jag vore du skulle jag oroa mig för att de får din intelligens :))))

Det var lite av ett dåligt "skämt" och ärligt talat... Att sträva efter att barnet ska få ett konstigt kön eller en konstig kroppsdel, är väl ingenting som anses vara normalt? Därför skräms jag av tanken på exvis. sned kuk... VIll du själv ha en man med ett konstigt kön? Tror inte det.

honolulu:

om du anser dig vara snygg

Kan väl vara snygg men kort och bli kär i en ful, kort kille? :/ eller tycka att jag är fin för att jag lärt mig tycka det men kanske inte, egentligen, är det - enligt de flesta.

honolulu:

annars får du väl se till att hitta killar vars genetik du rannsakar innan du hoppar i säng med dem.

Därav tråden[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ej orolig över det, tror inte man nånsin kommer kunna se sina barn som fula, heller. Det är ju ens egna små skapelser av kärlek och ömhet och man kan nog inte riktigt se "fulhet" i dem på liknande sätt som man inte gör det hos någon man är attraherad av.

Men ja, jag förstår vad du menar - det är givet att man vill att ens barn inte ska ha några handikapp, sjukdomar eller så eftersom man vill att de ska vara så friska och hälsosamma som möjligt. Så länge de inte har det så är jag glad. Men skulle ju älska dem oavsett.


   
SvaraCitera

debepe:

Att sträva efter att barnet ska få ett konstigt kön eller en konstig kroppsdel, är väl ingenting som anses vara normalt?

alltså, haha. va? man strävar inte efter någonting in terms of utseende när man skaffar barn med en människa man älskar, förutom just att få barn och hoppas att de är friska. om de har en sne kuk, är hjulbenta eller stor näsa, vem fan bryr sig?

debepe:

Därav tråden

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

lol

Vadå? 🙂

honolulu:

alltså, haha. va?

Vad var det du inte förstod, säg till så ska jag förklara för dig en gång till på ett enkelt, grundläggande sätt

honolulu:

vem fan bryr sig?

Jag vill inte att mitt barn får större näsa än jag har men sen om den får det för att jag älskat min man, då är det ju en annan sak men det är inte så att jag Önskar att den får en ful, stor näsa som sitter där och hänger och som enligt mig tar upp lite för mycket plats i ansiktet.

Och om du nu inte tänker på hur dina barn ser ut, då är vl inte du en av oss som går runt och oroar dig för sådant - get over it, fattar inte varför du sitter och stör dig på att vissa är så sjukt utseendefixerade?

Själv fattar jag inte varför man inte ska tänka på det här... Man vill ju avla fram så bra avkommor som möjligt, eller?


   
SvaraCitera

debepe:

Vad var det du inte förstod, säg till så ska jag förklara för dig en gång till på ett enkelt, grundläggande sätt

det var inte brist på förståelse, det var ett uttryck av fascination för hur man kan förvränga verkligheten så pass mycket.

debepe:

Själv fattar jag inte varför man inte ska tänka på det här... Man vill ju avla fram så bra avkommor som möjligt, eller?

avkommor med utseendefixerade föräldrar är bland det mest destruktiva som finns, that's why. jag har jobbat med barn tillräckligt mycket (och det är inte ens mycket, relativt sett) för att kunna inse att det bara är nedbrytande. hoppas istället på att de ska bli kärleksfulla, omtänksamma och friska istället för snygga så kommer du att må bättre. för det är ändå något du kan påverka under deras uppväxt.


   
SvaraCitera
sincan

Hade mått skit. Tänk om man får en jävla jävel som börjar röka när den är 13-14 och hänger med epa-lasse.


   
SvaraCitera
kachin

debepe:

Är jag smygrasist, tycker ni?[chocked]

va?


   
SvaraCitera