Aviseringar
Rensa alla

Fula, fina känslor. Vad kämpar du med just nu?


Ämnesstartare

Skriv ner tre saker som du kämpar med just nu. Några exempel skulle kunna vara låg självkänsla, oro över ______, konflikträdsla, dåligt samvete, skam, avundsjuka/svartsjuka, drogsug, ilska eller aggression, rädsla för att bli övergiven, paranoia, självmordstankar, dödstankar samt självskada.

Syftet med tråden är att uppmärksamma och acceptera vanliga, mänskliga men tabubelagda känslor och att därefter möjligtvis hjälpa varandra att hitta några hanterbara sätt att lindra dessa genom stöttning, medkänsla eller rådgivning.

Nämn tre saker du kämpar med just nu. Vill du skriva i detalj gör du det (men är inte nödväntigt). Känner du därimot igen dig i något som någon annan har delat med sig av, dela då med dig av din upplevelse (ett minne) av den känslan och hur du hanterar den idag.

Jag börjar.

Jag kämpar just nu med:
Svartsjuka/avund, dåligt samvete och utanförskap.


   
Citera

Jag kämpar mot självmordstankar självkänsla och aggression om något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aggression är något som jag har ganska naturligt svårt att hantera hos mig själv. Även om jag kan acceptera att det är ok att vara arg och att mina anledningar till att vara det är rimliga. Men det byggs på om man inte kan eller får uttrycka det, speciellt om det utvecklats till ett raseri som det gjorde i många av mina fall. Jag kan dock tänka mig att det är jävligt bra och användbart att kunna vara arg, speciellt i situationer där du eller någon annan blir orättvist behandlad eller nedtrampad. Man kanske kan vara passionerat arg en vacker dag. 

Jag har också haft självmordstankar. Jag hoppas att det inte känns för hopplöst. Vet du anledningen bakom dom?

Ha en bra dag.


   
SvaraCitera

psykisk ohälsa, kärlek och massa annat.
Bör inte säga mer än så, folk kommer bli så offended.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hxiley:
psykisk ohälsa, kärlek och massa annat.
Bör inte säga mer än så, folk kommer bli så offended.

Varför? Pröva öppna upp dig om något som är jobbigt. Jag är säker på att människor här inte kommer ta illa upp.


   
SvaraCitera

Succubusinrapture:

Varför? Pröva öppna upp dig om något som är jobbigt. Jag är säker på att människor här inte kommer ta illa upp.

jag har redan öppnat mig flera gånger. tänker inte göra det igen då jag inte är en öppen person


   
SvaraCitera