Aviseringar
Rensa alla

Fulaste namnen ni vet?


Gruvann:
Ragnhild, Mohammed, Abdullah och Fatima samt Kurt är ingen höjdare. 

Ts talar om svenska namn.


   
SvaraCitera

Jag får för mig att det är lite som några ovan skrev, att man många gånger associera icke-omtyckta personers namn som dåliga/osmakliga namn.

Bland andra så har jag; Josef, Nils och Sandra som faller som ovan beskrivet.
Sedan så finns det såklart namn som är osmakligt konstruerade i mitt tycke. Jag tror att jag tycker illa om namn som slutar lite snärtig. Som; Sivert, Lennart, Gitta...

Jag känner att det även finns bokstäver som jag inte gillar i namn, G, R, S, P... är lite så, men såklart så finns det jättefina namn med dessa i, men jag tror att det generellt inte är så lockande för mig. Peter, Sandra, Greta, Simon...


   
SvaraCitera

bl:

Ts talar om svenska namn

Fast nej, frågan var dom fulaste namnen man vet


   
SvaraCitera

Fula namn... Vissa namn tycker jag givetvis är finare än andra, men... jag kan inte tänka mig något namn som jag direkt skulle tänka "vilket fult namn" om. Tror inte jag kan tycka att ett namn är fult.

Hjärta


   
SvaraCitera

B.C-:

Fast nej, frågan var dom fulaste namnen man vet

Läs trådstarten. Ts nämner endast svenska namn som utformar frågan. Att inräkna utländska namn med icke originala uttalet gör automatiskt uttalet väldigt konstigt. Detsamma kan sägas om andra språk.  Ett namn ska bedömas från origina-uttalet.


   
SvaraCitera

AmenHoeStepp:
Hampus är inte ett så fult namn i sig, men personen som bär det är alltid en osnuten snorunge.

Hampus låter så... grötigt och barnigt. Gillar inte Pontus heller. Båda namnen ger mig blöjvibbar. Hampus-Pontus-Pampers typ


   
SvaraCitera

Gillar inte namnet Tindra heller. Eller namn med konstiga stavningar, typ Jozephine eller  Sofiah 


   
SvaraCitera

Skönt att ingen har sagt mitt namn ännu.


   
SvaraCitera

terrormat: Hampus låter så... grötigt och barnigt. Gillar inte Pontus heller. Båda namnen ger mig blöjvibbar. Hampus-Pontus-Pampers typ

Det kan jag hålla med om. Pontus låter som höga aspirationer som krackelerat. 


   
SvaraCitera
mynona

terrormat:
Gillar inte namnet Tindra heller. Eller namn med konstiga stavningar, typ Jozephine eller  Sofiah 

Det är vulgareRodnar


   
SvaraCitera

terrormat:

Hampus låter så... grötigt och barnigt. Gillar inte Pontus heller. Båda namnen ger mig blöjvibbar. Hampus-Pontus-Pampers typ

Jag håller med. Hampus och Pontus, burr Förvirrad 
Krampus är smakfullt av någon anledning dock. Det låter lite speciellt, jag får för mig att första bokstaven i namn gör mycket också. Sedan kombinationen såväl såklart.


   
SvaraCitera

Fatima.


   
SvaraCitera
soviet

va två stycken har sagt fatima nu!?!?!? huuuuur

de är en av vackraste namnen jö


   
SvaraCitera

håkan "bröd" saltheder


   
SvaraCitera

qazedctgb:
Brynolf

Nej det är ju det coolaste namnet 😀


   
SvaraCitera