Aviseringar
Rensa alla

Full för första gången


Ämnesstartare

Hur gamla var ni när ni var fulla för första gången (om ni vart det)?


   
Citera
Ämnesstartare

Tjej_97: 19 år

Det var sommaren året jag senare skulle fylla 20 dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

14-15 kanske. Polarn hade fått tag på en flaska Jägermeister, bör väl varit en 750ml vid närmare eftertanke.
Full som ett troll efter det. Varken spydde eller deckade dock, och den traditionen har höllt i sig. Nej, svepte den inte själv, vi var ett par stycken som delade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

typ sjutton o ett halvt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Första "riktiga" fyllan måste jag ha varit 14 år vid närmare eftertanke.
Det var nyårsafton och vi drack tillsammans med en väns pappa. Kontrollerade former. Jag minns att känslan av att vilja spy försvann direkt efter att jag drack kaffet efter kvällsmiddagen. Jag drack vodka och gin hela kvällen lång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kusten:
Första "riktiga" fyllan måste jag ha varit 14 år vid närmare eftertanke.
Det var nyårsafton och vi drack tillsammans med en väns pappa. Kontrollerade former. Jag minns att känslan av att vilja spy försvann direkt efter att jag drack kaffet efter kvällsmiddagen. Jag drack vodka och gin hela kvällen lång.

Var dina föräldrar med då eller var det bara med kompisens pappa? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjej_97: Var dina föräldrar med då eller var det bara med kompisens pappa?

Min väns pappa var den enda vuxna personen. Sedan var vi ett kompisgäng på ca 5 personer som umgicks/tvingade i oss alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda:
14-15 kanske. Polarn hade fått tag på en flaska Jägermeister, bör väl varit en 750ml vid närmare eftertanke.
Full som ett troll efter det. Varken spydde eller deckade dock, och den traditionen har höllt i sig. Nej, svepte den inte själv, vi var ett par stycken som delade.

Kan du fortfarande dricka jägermeister? Första gången jag blev full var det av Captian Morgan och jag kan inte dricka det alls längre haha! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kusten:

Min väns pappa var den enda vuxna personen. Sedan var vi ett kompisgäng på ca 5 personer som umgicks/tvingade i oss alkohol.

Ofta pappan lät er dricka om ni var 14 år! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjej_97:

Kan du fortfarande dricka jägermeister? Första gången jag blev full var det av Captian Morgan och jag kan inte dricka det alls längre haha! 

Sitter faktiskt och dricker det nu ironiskt nog. Dricker Jäger nästan varenda gång man festar till det! Så JÄVLA gött så det är sanslöst.

Sitta och smutta med Jäger i regnet med Svartmetall i hörlurarna, det, det slår den bästa festen alla dagar i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var 21.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda:

Sitter faktiskt och dricker det nu ironiskt nog. Dricker Jäger nästan varenda gång man festar till det! Så JÄVLA gött så det är sanslöst.

Sitta och smutta med Jäger i regnet med Svartmetall i hörlurarna, det, det slår den bästa festen alla dagar i veckan.

Hahah där ser man! Kan inte riktigt hålla med dig där att det är gott men det är väl en smaksak!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjej_97: Ofta pappan lät er dricka om ni var 14 år!

tsss..  Nåja, det är din åsikt.
Hur som helst så hade vi fått tag i alkohol på ett annat sätt. Förmodligen genom någon person som smugglat hit sprit via utlandet. Som kan innehålla precis vad som helst. Pappan höll ögonen på oss och nu med facit i hand var det ett bra beslut.

För annars hade vi nog supit oss medvetslösa utomhus i minus 19 grader och kanske t.o.m dött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedda: Dricker Jäger nästan varenda gång man festar till det! Så JÄVLA gött så det är sanslöst.

Tyckte jag också tills i höstas när jag drog i mig 2 tredjedelar av en flaska 75cl på drygt en timme.. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tyckte jag också tills i höstas när jag drog i mig 2 tredjedelar av en flaska 70cl på drygt en timme.. Ledsen

Kan tänka mig det! Fan, har som sagt varken spytt eller deckat hittills så det är fortfarande lika gött 😉
Men jag är en fet sate också, så det tar sin tid. På gott och ont.

Fan, Jäger ska man inte svepa! All annan sprit går bra att ösa ned, men Jäger är så gött så man måste sitta och smutta halva festen medan alla andra stollar runt på golvet!


   
SvaraCitera