Aviseringar
Rensa alla

Full första gången


Ämnesstartare

HejDet är så att jag har blivit bjuden på en lokalfester i en annan stad. Min pappas  flickvän bor här så är inte helt främmande i staden men känner inte till den särkilt bra heller. Jag har aldrig druckit förut och planerar nu att dricka några öl/cider. Grejen är den att lokalen ligger ca 40 min bort från min pappas flickväns hus och jag måste alltså ta buss dit. Har aldrig åkt buss i denna staden förut så det blir första gången och min fråga är då om jag kan ta bussen hem när jag är full eller om man helt tappar fattningen om vart man är osv osv. Jag har som sagt aldrig åkt buss där förut och är då orolig att jag tappar bort mig speciellt eftersom jag måste byta buss på vägen. Jag har en kompis med mig men hon är oxå helt främmande i staden. Eller borde man följa med nån från festen som MAn knappt känner och sova där? Skulle kännas lite sådär men är orolig för att vi ska tappa bort oss helt om vi åker buss och inte kommer hem. Nu vet jag att det beror på hur mycket man dricker osv men har inte planerar att dricka mig dyngrak utan som sagt ta några cider/öl tills man blir litte lullig haha. Och hur känns det egentligen att va full?:)


   
Citera

Ska du dricka cider och öl lär du inte bli så full. Jag har vart riktigt full på sprit, åkt buss och ändå vetat vart jag ska av. Visst tappar man uppfattningen men det handlar mest om beteendet tycker jag, man tycker allt är såå kul och skulle lätt kunna sitta och skratta för mig själv bara för att. Men om du inte dricker dig dyngrak så ska det att gå bra!


   
SvaraCitera

när man är full blir man pirrig i kroppen, lite dimmig i huvudet, och tycker är saker man annars inte skulle göra är bra idéer. en typiskt dålig idé är att följa med någon man aldrig träffat tidigare hem.

ifall du kollar upp busstidtabellerna och lägger alla stationer (inte bara den du ska av på utan även de som kommer strax innan) på minnet borde du vara kapabel att ta dig hem. se bara till att gå hem när du har planerat och att inte släppa det för att du råkar ha roligt. att testa något helt nytt som förvränger sinnet kräver noggrann planering. du kan bli virrig av att dricka och det är mycket lättare att tappa bort sig när man är full än när man är nykter, men i gengäld tappar man tidsuppfattningen delvis, vilket innebär att det inte är hela världen att behöva vänta en timme på nästa buss.


   
SvaraCitera

här kommer världens tråkigaste svar: om du är osäker på om du kommer att klara av att ta dig hem så tycker jag att du ska hålla dig till att bara dricka en öl så att du inte blir full. det finns fler tillfällen att bli askalas på, och det är ganska osoft att sitta och fyllegråta i en busskur för att man har missat bussen och världen går u-hu-hu-hu-nder

annars kan du skriva en lapp till dig själv där det står exakt vilken buss du ska ta, varifrån den går och vilken tid. eller be din pappas flickvän hämta/möta dig? tycker inte att du ska följa med någon du inte känner hem, det är en ganska dålig idé


   
SvaraCitera

Det här är nog tråkigare än världens tråkigaste svar, men att för första gången nyttja en drog på främmande plats är ingenting jag skulle rekommendera. Att testa en drog krävs planering och jag är övertygad om att en trygg miljö är att föredra framförallt i början. Kanske att man testar på alkohol hemma tillsammans med en kompis för att känna efter hur det känns i kropp och sinne att vara berusad. 
Men om du ändå väljer att dricka alkohol så drick långsamt, varva med vatten, och följ inte med någon främmande hem. Skriv ner busstider på en lapp eller i mobilen, du kan också ställa alarm på mobilen så att den larmar när det är dags att ta sig till bussen så att ni inte missar den. 


   
SvaraCitera