Aviseringar
Rensa alla

Full och ångest


Ämnesstartare

Hej jag är en förvirrad kille på 15 år. Så, i onsdags (Valborg) var jag på en fest hos en kompis. Det var typ 15 pers där skulle jag tro... Så, hursomhelst var en tjej i min pararellklass där som är 14 år. Det som hände var att hon var "på" mig hela kvällen och vi blev fulla. Det hela slutade med att hon sov hos mig och vi strulade och så. Det hände mer, men det vill jag inte gå in på... Jag hade aldrig haffat henne om jag var nykter, jag menar verkligen ALDRIG. Hursomhelst gjorde hon världens scen i skolan idag och sa att jag "utnyttjade" henne. På grund av denna scen har hon förlorat 15 kompisar dvs. Alla som var på festen och en till eftersom dom vet att jag inte gjort något fel. Skulle behöva några åsikter/tips från er. Jävligt tacksam för svar 🙂


   
Citera
Kudhos

Du är 15. Hon är crazy. Skit i vad andra säger och tror. Du och dina närmaste vet hur det gick till. Du har inget du behöver bevisa till någon. Och som sagt, du är 15. Det känns stort och jobbigt och ångestladdat nu, men du kommer ha glömt bort det innan du ens tagit studenten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tänker mig mer; stå för vad du gjort och gå vidare. Vad som hänt mellan dig och tjejen är mellan er och ett samtal kan ju vara bra för er båda så att ni kan fortsätta på olika håll utan hat och missförstånd. 


   
SvaraCitera

Var bara ärlig.. Hon låter ju inte så vettig.. Hoppas bara inte det blir värre. Hade en kompis som blev anmäld för våldtäkt när tjejen dumpade honom då han var 15, och tjejen var 14. Han kunde inte göra ett skit åt saken :/ Tyvärr så lyssnar de ju bara på "offret" oavsett vad som är sant eller inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven:
Var bara ärlig.. Hon låter ju inte så vettig.. Hoppas bara inte det blir värre. Hade en kompis som blev anmäld för våldtäkt när tjejen dumpade honom då han var 15, och tjejen var 14. Han kunde inte göra ett skit åt saken :/ Tyvärr så lyssnar de ju på "offret"

Liksom det man är rädd för 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste just att jag kan dömas för våldtäkt... HELVETE VILKEN ÅNGEST JAG FICK NU DÅ!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om någon skulle kunna få fram statestik på hur många våldtäkter som resulterar i fällande dom och skicka till stålröven skulle jag sova bättre i natt 

mvh surfar via retarderad mobil 


   
SvaraCitera
Kudhos

Har du inte våldtagit henne och hennes lögn sätts på plats så kommer hon sättas dit för grova brott. För det är väldigt väldigt väldigt olagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det räknas som våldtäkt om offret befinner sig i hjälplöst tillstånd, det vill säga påverkad av alkohol. Gör det någon skillnad att jag var full?


   
SvaraCitera

FruLiten:
Om någon skulle kunna få fram statestik på hur många våldtäkter som resulterar i fällande dom och skicka till stålröven skulle jag sova bättre i natt 

mvh surfar via retarderad mobil 

Vad fan har jag med det att göra? Jag nämnde ett fall där det blev så, och grabben sitter i samma sits så jag tyckte han borde veta. Jag är helt ointresserad av våldtäkter. Det kan hända att det blir som det blev här, och jag skiter i statistik. Men jag googlade lite snabbt åt dig du som ville veta, besserwisser.

http://www.dagensjuridik.se/2014/02/36-procent-av-atalen-valdtakt-leder-till-friande-dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att du skrev att de alltid lyssnar på offret 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven: Tyvärr så lyssnar de ju bara på "offret" oavsett vad som är sant eller inte

Sedan är det dock alltid hur offret uppfattar en potentiell våldtäkt som bör räknas. Ingen annan kan egentligen avgöra hur offret uppfattade situationen. Helvete. Att en ljuger om våldtäkt är ytterst ovanligt utan det är oftast en konstellation av en snubbes lögn (ja, jag generaliserar pga vanligare att man våldtar kvinna = samhällsfråga: kvinnoproblematik) och hans vänner och/eller familj som vägrar tro att han kan göra en tjej något illa pga "han som är så snäll skulle väl aldrig..." och liknande.

Man ska alltid utgå från att ett offer talar sanning till motsatsen är bevisad. Så 

Stålröven: Hade en kompis som blev anmäld för våldtäkt när tjejen dumpade honom då han var 15, och tjejen var 14.

det kan mycket väl vara så att han våldtog henne. Hur kan du vara säker på att han inte gjorde det?


   
SvaraCitera

absentthinking:
det kan mycket väl vara så att han våldtog henne. Hur kan du vara säker på att han inte gjorde det?

Därför att jag hörde hoten själv ifrån tjejens trut?

FruLiten:
För att du skrev att de alltid lyssnar på offret 

Det är ju deras skyldighet att lyssna... Om inte tjejen är en hemskt dålig lögnare, och hennes historia låter någorlunda trovärdig så är det rätt stor risk att killen åker dit på det oavsett om han gjort det eller inte. Polisen är människor också, de kan inte läsa tankar. Polisen kommer inte att sitta i timmar och pressa "våldtäktsoffret" och försöka få henne att erkänna lögnerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven: Därför att jag hörde hoten själv ifrån tjejens trut?

Så du hörde "jag ska anmäla dig för våldtäkt trots att du inte begått någon"? Eller hörde du "jag ska anmäla dig för våldtäkt"?

Om tjejen i fråga var 14 och killen byxmyndig är det ju faktiskt våldtäkt enligt svensk lag. Så det skulle fortfarande inte vara fel rent rättsligt av henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på att det sker uppskattningsvis 36000 våldtäkter om året i Sverige, 2011 anmäldes 4 727 våldtäkter, 168 dömdes för våldtäkt av dessa, så blir jag mycket skeptisk till att de bara lyssnar på offret. Blir nästan skeptisk till om de ens lyssnar.


   
SvaraCitera