Aviseringar
Rensa alla

Full partner


Ämnesstartare

Jag har lite svårt för fulla människor när jag själv är nykter. Min käre pojkvän är ute och festar ikväll och efter ett telefonsamtal med honom nyligen kommer han komma hem och vara ... askalas. Detta ger mig ångest och jag vet inte vad jag ska göra. Jag tycker att det är väldigt obehagligt att se honom i det tillståndet och även om han är from som ett lamm så höll jag på att börja gråta förra gången han kom hem berusad.

Jag trodde att jag skulle kunna hantera det här på ett bra sätt men det kan jag tydligen inte. Jag är alldeles för nervös för att somna men jag vill heller inte vara vaken när han kommer hem. Helst av allt hade jag velat sova och vakna imorgon på morgonen men med tanke på hans tillstånd så kommer han trampa på katter, snubbla över möbler och diverse annat när han kommer hem = jag vaknar.

Hur ska jag göra? Hur ska jag tänka?

[sad]


   
Citera

KRAM.

Vet tyvärr inte svaret på dina frågor.


   
SvaraCitera

Vad är de för amatör till pojkvän du har som inte kan hantera sig själv även när han är onykter.. [tired][no-no]


   
SvaraCitera

Lägg dig i sängen o tänk "jag ska inte somna, jag ska inte somna" då somnar du. Sen får det gå som det går [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zulgum:

Vad är de för amatör till pojkvän du har som inte kan hantera sig själv även när han är onykter..

Det har ingenting med det att göra. Han är som vilket harmlöst fyllo som helst och gör inget dumt mot mig. Det är bara det att han är full som är problemet. Det är det som känns jobbigt.


   
SvaraCitera

ta det som det är bara


   
SvaraCitera
Åtta

Jag förstår precis hur du känner. Jag tycker också att berusade människor är ytterst obehagliga när jag själv är nykter.

Den enkla lösningen på detta är givetvis att själv berusa sig i förväg, men om det inte är ett alternativ så vet jag inte riktigt vad du ska göra. När min partner senast var berusad (utan att jag var det) så såg jag till att inte vara hemma. Det tyckte jag var en omständig, men fungerande lösning.


   
SvaraCitera

Be han trappa ner med drickandet då? svårare än så är de ju inte, eller? [bigcheers][shake]


   
SvaraCitera

zulgum:

Be han trappa ner med drickandet då? svårare än så är de ju inte, eller?

Jävligt bra lösning på problemet hon har just nu, du.


   
SvaraCitera

Du skulle ju kunna intala dig själv ett par tusentals gånger att han bara är extra "flummig".

Eller så finns det ju det där sättet att sitta och framkalla en fejkkänsla, påhittad glädje/flummighet. Som på nåt sätt finns som skydd.

Dold text: Dumma förslag som inte fungerar för mig, men möjligtvis för dig?


   
SvaraCitera

Sov borta, alt be honom att sova borta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Den enkla lösningen på detta är givetvis att själv berusa sig i förväg, men om det inte är ett alternativ så vet jag inte riktigt vad du ska göra. När min partner senast var berusad (utan att jag var det) så såg jag till att inte vara hemma. Det tyckte jag var en omständig, men fungerande lösning.

Förra gången fick han sova på soffan för att jag inte klarade av det. Funderar på att be honom sova någon annanstans men vet inte om han kan det. Åh, så korkad jag är. Jag borde ha förstått att det skulle bli så här. Skönt att någon förstår i alla fall.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Underlig:

Dold text: Dumma förslag som inte fungerar för mig, men möjligtvis för dig?

Tyvärr tror jag inte att det går [sad]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Tyvärr tror jag inte att det går

Inte jag heller, ville bara försöka bidra till tråden då jag förstår hur det är osv. Dock inte med en partner utan ja, familjemedlem.

KRAM.


   
SvaraCitera

Kan inte säga så mycket än att jag vet hur det känns och att jag är glad att jag inte längre har någon flickvän så man slipper sånt trams. Usch!


   
SvaraCitera

Gryphon aws:


   
SvaraCitera