Aviseringar
Rensa alla

fullmåne, påverkas du?


Ämnesstartare

Fullmånen har alltid fascinerat mig. När jag var några år yngre tyckte jag de människor som påverkas av månens cykel var supercoola. Det var tills jag själv vart en av dom som jag insåg hur jobbigt det är. 

Varje månad, två dagar innan fullmånen och två dagar efter fullmånen så vaknar jag har.total panik, jag går upp, klär på mig och ska gå till skolan. 

Oftast brukar jag "vakna" ute i Halen, påklädd och med total panik och jag vet inte hur jag hamnat där. Detta sker nästan varje natt under de fem dagar när månen är som störst, och det sker alltid mellan midnatt och vargtimmen. 

Så, jag undrar; påverkas du av månen? Och tror du det är vanligt att man påverkas av månen?


   
Citera

Nej, jag påverkas inte.
och jag tror inte att det är speciellt vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har 1 kompis som får migrän och panikattacker o kan ej somna då. tror hon fick d diagnoserat 


   
SvaraCitera

jag brukar nästan alltid ha svårt att sova/drömmer mardrömmar när det är fullmåne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig märkt om jag påverkats, men min mor tjatar alltid om att hon inte kan sova när det är fullmåne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sånt där är så skumt.

Nej jag påverkas inte.


   
SvaraCitera

nope. men har en kompis som får huvudvärk i samband med åska pga tryckförändringar i luften, skulle kunna vara något liknande med fullmåne pga månens position i förhållande till jorden osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar ha svårt att somna när det är fullmåne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elise999: påverkas du av månen?

Jag tror mina ben blir hårigare vid fullmåne och jag känner mig mer djurisk!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet aldrig när det är fullmåne


   
SvaraCitera

tror ts besvär är placebo pga intresse

upplevt liknande själv, man fascineras av ett beteende, läser på, upptäcker efter ett tag att man själv lider av det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jao , drömmer så mkt konstiga drömmar och jag alltid vaknar så jävla kåt Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nepp det gör jag inte ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej inte vad jag märkt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:
nope. men har en kompis som får huvudvärk i samband med åska pga tryckförändringar i luften, skulle kunna vara något liknande med fullmåne pga månens position i förhållande till jorden osv.

nej, för barometrisk tryckskillnad är en riktig grej. astrologi är inte en riktig grej.


   
SvaraCitera