Aviseringar
Rensa alla

Fult namn på unge!


Ämnesstartare

En kompis till mig som väntar barn, sa för ett tag sen att om ungen blir en pojke så kommer den få heta Frank.

Är jag världens sämsta kompis om jag låter bli att tala om för henne att det är jättefult??? Galen


   
Citera
Bell
 Bell

Run Riot: Ja100%

Ja, eftersom hon väljer väl det själv + att det är jättefint ju! Jag vill ha en Frank eller Frans PartyOch HEJ, det var längesen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell: Och HEJ, det var längesen!

Skål


   
SvaraCitera

Säg det! Tänk på ungens framtid! 


   
SvaraCitera

Min syster heter Kerstin,  det retar dom henne för ibland. Tänk på ungens framtid


   
SvaraCitera

Det var jag som valde det dock Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Det var jag som valde det dock

Så jävla evil ju! Mycket glad
Grejen är den att min kompis är så himla glad över det. Hon tycker liksom det är värsta bra namnet ju. Ska man tänka på kompisen eller på ungen i ett sånt fall? Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Run Riot:

Så jävla evil ju! Mycket glad
Grejen är den att min kompis är så himla glad över det. Hon tycker liksom det är värsta bra namnet ju. Ska man tänka på kompisen eller på ungen i ett sånt fall? Rullar ögonen

Ge förslag på andra namn. Kan va ganska gulligt med " gamla " namn 🙂


   
SvaraCitera

Vad har namnet för betydelse?  Är det nån släkting eller bara coolt?


   
SvaraCitera

Run Riot:

Så jävla evil ju! Mycket glad
Grejen är den att min kompis är så himla glad över det. Hon tycker liksom det är värsta bra namnet ju. Ska man tänka på kompisen eller på ungen i ett sånt fall? Rullar ögonen

Naturligtvis ungen. Vet inte riktigt hur situationen är på skolor idag, men på min tid var man i princip dödsdömd ifall man hade konstiga namn, kanske framförallt om de rimmade på roliga saker. Barn som hette typ Kajsa, Maja eller Noa var ju från dag ett per automatik lägst i skolhierarkin. Fick liksom duka undan efter andra barn, hjälpa fröknarna med olika skitgöra, blev sist vald på gympan, på dagis torka småbarnen och i allmänhet utmobbade helt enkelt. Otäcka grejer.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Run Riot:

Så jävla evil ju! Mycket glad
Grejen är den att min kompis är så himla glad över det. Hon tycker liksom det är värsta bra namnet ju. Ska man tänka på kompisen eller på ungen i ett sånt fall? Rullar ögonen

Jag fattar inte vad problemet är faktiskt? Barn heter massa roliga/konstiga/fina saker nu för tiden. Han kommer inte få ett sämre liv för att han heter Frank? Tycker detta är en icke-fråga!

Och hur kan en lägga sig i vad ens kompis vill döpa sitt barn till?


   
SvaraCitera
mynona

Nej, men det är meningslöst dock, eftersom det är en smakfråga om det är fult eller ej och därför inget allmängiltigt faktum


   
SvaraCitera
mynona

Run Riot: Isglass?


   
SvaraCitera

De flesta lärare tillåter inte att man väljer själv på gympa/lektion eftersom det visar tydligt vilka som är utstött osv. Vissa gamla namn anses faktiskt som coola. En på skolan kallas frivilligt Frank


   
SvaraCitera

haha frank xD


   
SvaraCitera