Aviseringar
Rensa alla

Funderar på att bli nykterist


Ämnesstartare

Alkohol är totalt oetiskt och borde förbjudas i alla länder. Därför dricker jag inte och kommer aldrig att göra det.


   
SvaraCitera
Issen

Erfaren:

Okej, men om man gör en generalisering?

Så mår levern bättre om du inte dricker ja.

Enligt undersökningar är antalet fall med skrumplever de tredubbla än för va va de, typ 15-20 år sen, framförallt bland tjejer...

Så ja, alkohol är dåligt för levern generellt sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Så mår levern bättre om du inte dricker ja.

Issen:

Så ja, alkohol är dåligt för levern generellt sett.

Det vet jag. Men jag menade vilket som är farligast av alkohol och anabola steroider.


   
SvaraCitera
Issen

Erfaren:

Det vet jag. Men jag menade vilket som är farligast av alkohol och anabola steroider.

De vet jag inte... jag tror inte anabola biter lika mycket på levern om du tar samma mängd av de som alkohol fast de som sagt vet jag inte.

Däremot så kommer du inte ha mycke till kulor kvar av anabola.

"Bruk av anabola steroider i medicinskt syfte har endast måttlig mängd biverkningar men de höga doser som intas för att uppnå effekt i dopingsyfte genererar en stor mängd biverkningar, bland annat högt blodtryck, förhöjda blodfetter, svår acne, permanent håravfall och cancer. För kvinnor tillkommer biverkningar som ökad kroppsbehåring (till exempel skägg), förstoring av klitoris, sänkt röstläge (basröst) och menstruationsstörningar. Biverkningar specifika för män är förkrympta testiklar, infertilitet, kraftig haka, basröst och ökad risk för prostatacancer."

Så jag antar att de inte är direkt leverpåverkande som alkohol.


   
SvaraCitera

Man blir dum i huvudet av alkohol.


   
SvaraCitera

Du behöver inte alkohol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

biverkningar men de höga doser som intas för att uppnå effekt i dopingsyfte genererar en stor mängd biverkningar, bland annat högt blodtryck, förhöjda blodfetter, svår acne, permanent håravfall och cancer.

Många är biverkningar som slutar när man väl slutar att ta anabola steroider. Cancer är mycket bullshit finns inte så mycket bevis på att det är cancer framkallande.


   
SvaraCitera
Issen

Stargazer:

Många är biverkningar som slutar när man väl slutar att ta anabola steroider. Cancer är mycket bullshit finns inte så mycket bevis på att det är cancer framkallande.

Jag kopierade från wiki bara 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Jag kopierade från wiki bara 😛

Fattade nästan det ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erfaren:

Jaaa!

Fast det e fan lätt värt så bli inte nykterist! om du inte kan komma på nå bra skäl som påverkar dig


   
SvaraCitera

Kogepan:

Man blir dum i huvudet av alkohol.

Men man blir även skön[bigcheers]


   
SvaraCitera
smisk

Jag kan hänga på också! Jag skämmer ut mig rejält när jag är full, plus att jag har alkoholist"genen".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ponera följande: du är rejält på fyllen och raggar på en, enligt dig vid den tidpunkten, vrålsnygg tjej. Ni idkar könstrafik. Gött mos.

Någon vecka senare börjar det klia utav bara helvete på ollonet, och anfäkta och anamma, du har åkt på en könssjukdom. Det visar sig att den vrålsnygga tjejen i fråga råkade vara ett lokalt fnask som bedriver privat verksamhet i stan. Det visar sig att fanskapet dragit på sig både hepatit B och C, och klamydia och fan och hans moster.

Usch, usch.
Och allt för att du var på fyllen.
Är det värt det? Nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Usch, usch.
Och allt för att du var på fyllen.
Är det värt det? Nä.

Vadå, man kan väl ha sex nykter också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erfaren:

Vadå, man kan väl ha sex nykter också?

Ja, men förhoppningsvis inte med ett fnask. Men visst, vissa har det säkert i nyktert tillstånd också.


   
SvaraCitera