Aviseringar
Rensa alla

Funderar på att formatera min Fujitsu Siemens dator, men CoA-etikett?


Ämnesstartare

Funderar på att formatera min Fujitsu Siemens dator som jag haft i dryga 4 år, har alla Cds men lästep å baksidan av CDn så står det "Vid installation av Microsoft Works 8.5 måste licensenumret anges.
Detta nummer finns på CoA- etiketten (Ceritficate of Authenticity) på datorn." Men VART på datorn?

Drog ut datorn en bit och fick syn på en liten lapp i vänsta nedre hörn och stog 2 olika nummer, försökte läsa på etiketten om vad det var för något med lyckades aldrig koppla det till CoA..


   
Citera
Ämnesetiketter

Skippa ditt fyra år gamla microsoft works och installera Open Office istället. Det är gratis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det någon skillnad på Open Office och Microsoft Works?
Har tänkt att formatera datorn ju, görs det i samband med installation av Open Office?


   
SvaraCitera

flaxxa:

Är det någon skillnad på Open Office och Microsoft Works?
Har tänkt att formatera datorn ju, görs det i samband med installation av Open Office?

Du kan ladda ner Open Office nu och testa om du gillar det. Det är gratis, bara att googla.
Sedan efter du formaterat om datorn så är det bara att ladda ner och installera då också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, skat göra efter jag formaterat.
Men har du någon anning om vart CoA etiketten sitteR? :p

Edit : Hittade den, men är skivan för att formatera datorn eller bara sakffa Microsoft Works?


   
SvaraCitera

flaxxa:

Okej, skat göra efter jag formaterat.
Men har du någon anning om vart CoA etiketten sitteR? :p

Stationär antar jag.
Ingen aning men det borde stå i instruktionsboken. Men annars är det bara att ta alla siffror som finns.
Troligast låter på baksidan eller ett väldigt utmärkande märke på sidorna eller ovansidan.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera