Aviseringar
Rensa alla

Funderar på att skaffa dreads [blush]


http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=240171&page=1#8859111

läs det

ungefär

Libertad:

Klorofyl: Jag kanske kan nåt om det här


   
SvaraCitera

jojOzZz:

ganska strävt

Att du har strävt hår är skitbra. Det kommer snabba upp det hela en hel del.

Men ja, tvätta det mer sällan, köp schampo utan mjukgörande medel och kamma/borsta inte.

Om du vill ha lite mer "kontroll" över hur dina dreads ska se ut och vill ha resultat lite fortare (du får inte dreads fortare egentligen, men det ser lite mer ut som det) kan du alltid tupera. Dela upp håret i "rutor" och tupera hårslingan i varje ruta (Om du inte fattade ett skit av det där finns det massa tutorials på Internet, bara att googla på t.ex. dreads backcombing). Det kan vara lite krångligt att fixa själv, därför är det alltid bra med hjälp. Var inte rädd för att tupera riktigt hårt. Håret kommer se ut som ett enormt kråkbo efter detta, och vill du inte gå runt och se ut som en extrem version av Robert Smith kan du alltid ha håret uppsatt tills det lagt sig lite.

Och sist men inte minst, ha tålamod. Dreads tar tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Min mammas svar vafan är du knäpp eller. Eller nått liknande kan har varit puckad också[n]

Skit i henne 🙂

ennie:

bättreatt bara inte kamma håret och låt a det trassla självt

Okej.

tenderlies:

Det är olika, ring och fråga innan så du vet på ett ungefär.

Hmm, fast jag får se hur jag gör 🙂

SAVE ME:

MÅR DU DÅLIGT VA?!!! BLEV DU SLAGEN AV FÖRÄLDRARNA SOM LITEN ELLER HAR DE SKILJT SIG?!!! För annars finns det ingen anledning att skaffa dreads

Jag har tråkigt.

Tant Brun:

Mjo, fast det är ju inte traditionellt hårvax vi pratar om här 😛

lol@moi, borde fattat det^^ Ska se till att inte ha sånt, jaujau

Klorofyl:

läs det

ungefär

ty

Capture:

Och sist men inte minst, ha tålamod. Dreads tar tid.

ok.

Capture:

Men ja, tvätta det mer sällan, köp schampo utan mjukgörande medel och kamma/borsta inte.

Hur vet man om det har mjukgörande medel?


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Hur vet man om det har mjukgörande medel?

Det är svårt att veta. Men du kan utgå från att alla schampon du kan köpa på en vanlig matvarubutik innehåller mjukgörande medel.
Hälsobutiker brukar ha helt okej grejer, gå och fråga där.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Skit i henne 🙂

Nej fan haha hon tyckte efter ett tag att det var roligt att jag ´vill göra något nytt[y]


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Jag har tråkigt.

stämmer nåt av det jag sa?


   
SvaraCitera

och ha tålamod!

Image


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Men hur kan man få dem snygga?

sluta kamma dig och vänta tills det blir lite ruffsigt. då kan du ta de värsta tovorna och dela lite på dem så du får en bra mängd och sedan taru virknålen och ba tadaaaa virkar ihop den


   
SvaraCitera

Känns inte det minsta originellt längre, men är det vad du tycker är snyggt och skulle trivas i, så kör på.


   
SvaraCitera

aspie:

Känns inte det minsta originellt längre, men är det vad du tycker är snyggt och skulle trivas i, så kör på.

Måste allt man gör vara orginellt?


   
SvaraCitera

misfits:

Måste allt man gör vara orginellt?

tydligen tycker du inte det, som envisas med att stava fel som många redan gör
tönthuve mainstrim
*skojar* *ler*

Nej, verkligen inte, det var just min poäng, att om han tror han kommer trivas så så är det bara att "go for it". Anledningen till att jag över huvud taget poängterade att det inte känns originellt är att det är så motsägelsefullt att det kategoriseras som en alternativ frisyr, på samma vis som detta kallas alternativt klädmode:
Image

när var och varannan prick vill uppnå precis samma stajl.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Jag funderar på att skaffa dreads

hatar drads[n]


   
SvaraCitera

Dreads kan se väldigt skumt ut. Men det kan vara snyggt på rätt person. Men oftast är det mest äckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kill_enemy:

hatar drads[n]

Capture:

Hälsobutiker brukar ha helt okej grejer, gå och fråga där.

Sovande:

Nej fan haha hon tyckte efter ett tag att det var roligt att jag ´vill göra något nytt[y]

Haha, najs

SAVE ME:

stämmer nåt av det jag sa?

Mina föräldrar är skilda, ja, inget annat 🙂 Jag har massa hobbys, vänner, flickvän, bra betyg, är glad, mår bra, blir inte arg för att du tror saker om mig osv 🙂

Postlapsaria:

sluta kamma dig och vänta tills det blir lite ruffsigt. då kan du ta de värsta tovorna och dela lite på dem så du får en bra mängd och sedan taru virknålen och ba tadaaaa virkar ihop den

virknålen?! 0_o

aspie:

Känns inte det minsta originellt längre, men är det vad du tycker är snyggt och skulle trivas i, så kör på.

Är ej ute efter att vara originell, iallafall inte via dreads, det sköter jag bra på egen hand. Jag ville bara ha nått tema på håret, är relativt lat och orkar inte pilla, och så har jag alltid fascinerats av dreads.

Klorofyl:

och ha tålamod!

Hur gjorde du när du väntade fram dina? började du separera i lagom bitar efter det börjat tova sig? Hur ofta dushade du håret? Var köpte du schampo? Vad är torrschampo?


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Hur gjorde du när du väntade fram dina? började du separera i lagom bitar efter det börjat tova sig? Hur ofta dushade du håret? Var köpte du schampo? Vad är torrschampo?

Jag har naturliga, eller halvnaturliga iaf, eller vad man ska säga.

Hade först dreads som jag fixat med att tupera och skit, sedan tog jag ut dom.

Hade tuperat, alltså jättepuffigt hår, inte dreads i en sommar sedan orkade jag inte tupera håret till en boll längre så slutade jag göra det, då typ drog det ihop sig till massa tovor och sedan lät jag det bli dreads, så det är typ.. vänta... fast med lite oplanerad tjyvstart.

Tvättade håret några gånger i veckan, fast nu sköljer jag bara var och varannnan vecka och använder shampo typ en gång i månaden, känns aldrig fett.

Har delat på dreads som vart för stora eller krånglat på andra irriterande sätt.

Använder något sls-fritt vegandjurrättshippieshampo som jag bara hittat på en liten affär i Hudiksvall av alla ställen, jag gillar det, det luktar trocadero...

Torrshampo har jag aldrig använt och vet inte ens vad det är.


   
SvaraCitera