Aviseringar
Rensa alla

Funderar på börja med Youtube


Ämnesstartare

Hej har en fråga Vad tycker ni vad man kan ta upp och prata om på Youtube som funkar för alla åldrar 


   
Citera

Syftar du på att bara filma för ditt eget nöjes skull och skita i hur många följare du får ELLER syftar du på att få  mängder av följare och även tjäna pengar på din YT-sida?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill förmedla fakta samtidigt som jag kanske i framtiden känna pengar 


   
SvaraCitera

jimwolvi:
Hej har en fråga Vad tycker ni vad man kan ta upp och prata om på Youtube som funkar för alla åldrar 
Jag vill förmedla fakta samtidigt som jag kanske i framtiden känna pengar

Vilken info du vill sprida på YT får du väl själv hitta på. Det är väl just det som är ett stora konststycket. Dvs den avgörande faktorn om sidan blir en flopp eller en flipp.
Du kanske hört talas om "Tina S" som började lägga upp video på YT när hon var 8 år och när hon var 16 år så var hon mångmiljonär. Och hon höll inte på med smink, mode och andra prylar som många andra tjejer gör idag.

Så visst går det att göra succé på YT.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill få folk att få höra min historia och även få tips och råd om exempelvis vilka filmer jag kan rekommendera eller om led ljud mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite olika saker 


   
SvaraCitera

Jag önskar dig lycka till.  Hjärta

Lägger upp några videos på Tina S, Glad

Här är hon väl i 6-års åldern

och här 11 år senare... ca 17 år gissar jag. 33 miljoner besökare och 900.000 följare. Hon är från Frankrike.  Hjärta


Här är hela hennes YT-kanal: 
https://www.youtube.com/c/TinaS/videos


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack 


   
SvaraCitera
YungG

Jag tror tricket är att man får testa sig fram vad som funkar. I min mening är det svåraste att göra video att faktiskt ta itu med att göra det. Ta tummen ur helt enkelt.

Det viktigaste är att du gör content som du själv skulle vilja kolla på, man lär ha en passion för det sina videos ska handla om. Det kan vara en bra idé att brainstorma lite och skriva ner sina idéer på papper, lite enklare att bestämma när man har alla val framför sig.

Jag jobbar inom filmproduktion och broadcasting och gör även musikvideos på fritiden så om du har några frågor när det kommer till själva produktionen av en video så hjälper jag gärna till!


   
SvaraCitera
Smilen

Prata om film och serier. Om du är intresserad. Du kan komma med råd vad du tycker vi ska titta på.


   
SvaraCitera
L Y S

jimwolvi: Hej har en fråga Vad tycker ni vad man kan ta upp och prata om på Youtube som funkar för alla åldrar

Om du vill få många som tittar och kunna tjäna pengar på det gäller det att vara konsekvent och regelbundet lägga upp videofilmer under en längre tid. Det är inga snabba cash där. För att du ska orka göra så behöver det handla om något du själv gillar och brinner för. Det är därför ingen större mening att fundera över vad andra gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har massa idéer och tankar mm har tre filmseier mm även en kompis som kommer hjälpa mig lite längre fram 


   
SvaraCitera
L Y S

jimwolvi: Jag har massa idéer och tankar mm har tre filmseier mm även en kompis som kommer hjälpa mig lite längre fram

Tumme upp Kör hårt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer lägg ut en info video på kanal imorgon vad ska man ta med 


   
SvaraCitera