Aviseringar
Rensa alla

Funderar på spelkonsol, vilken ska man ta?


Ämnesstartare

Går i tankar att köpa en spelkonsol. Har inte spelat på varken konsol eller dator på evigheter, men tycker ändå det är kul. Känns som Wii skulle passa mig på nåt sätt. Inbillar mig att spelen är lätt att komma in och roliga trots enkelheten, eller har jag fel?

Annars är det väl PS3 eller 360 som gäller. Bör man ta någon av dessa istället? Är det värt att lägga extra på en PS3 om man har pengarna?


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag köpte en ps3 rätt snart efter att den kom ut, mycket bra köp, ångrar inte alls. Köpte ett chippat wii på annons för ett tag sen, spelade typ inget och har sålt igen nu. Känner flera som sålt sin wiin då de inte är kul att spela ensam 🙂


   
SvaraCitera

Det beror väl på vad du är ute efter egentligen?

Wii är rent skräp enligt mig. Har själv ett PS3 och stormtrivs med det, verkligen värt pengarna.


   
SvaraCitera

X360 har bäst spel på sin sida, imo.


   
SvaraCitera

360


   
SvaraCitera

Justja, frågan angående om du ska ha en 360/ps3 handlar vad du själv gillar för spel mest. Såvida det inte är en ekonomisk fråga, givetvis. För mig var ps3an en självklart val för att jag fick den snorbilligt (helt ny för 3k inkl. två spel och två kontroller, hjärta känna rätt folk ibland)
Men även om jag skulle köpt någon av dem idag hade det lätt varit den då _jag_ gillar spelen mest dit.


   
SvaraCitera
Åtta

Utav de tre största konsollerna i den nyaste generationen så har jag bara provat 360 och Wii. Även om jag är enorm kär i Wii så tycker jag ändå att 360 är förbannat mycket roligare. Wii är en rolig grej i typ en vecka, sen ledsnar man på den jobbiga kontrollen och den halvpissiga grafiken (förutsatt att man har någonting bättre att jämföra med). Spel utbudet är heller inte så väldigt starkt. 360 däremot har en helt okej kontroll, ok grafik och ett hyggligt spelutbud.

Jag kan givetvis inte jämföra med PS3, men utav Wii och 360 så vinner 360 lätt, för mig.


   
SvaraCitera

xbox360 jättebra spel


   
SvaraCitera

Nes, Snes eller Mega drive allt annat är gluckskräp.


   
SvaraCitera

Vill du spela actionspel som typ Gears of War så är 360 det bästa valet för det finns massa sånt till den konsolen, vill du spela färgglada spel som Super Mario Galaxy så är Wii att föredra för dom flesta såna spel kommer dit.


   
SvaraCitera

Jag kan rekommendera Nintendo Wii, som har de bästa, exklusiva spelen. PS3 och 360 är egentligen ganska meningslösa eftersom majoriteten av de stora spelen släpps i bättre versioner till PC.


   
SvaraCitera
zIGGE

Blade Runner:

Jag kan rekommendera Nintendo Wii, som har de bästa, exklusiva spelen.

Tills det har gått två dagar och du har spelet ut alla två spel, och du sitter och är irriterad på dig själv för att ha slösat ut tusenlappar på skiten.

Det finns FLER spel som kommer hålla dig sysselsatta på både 360 och ps3. Mitt tips skulle vara att hyra ett Wii istället för att spela det du vill och köpa ett 360.

Husknuten:

Är det värt att lägga extra på en PS3 om man har pengarna?

Det beror på vilka exlusiva spel som tilltalar dig mest. Spel som final fantasy kommer till båda två dock, och ps3 har få exlusiva spel utöver PSN jämfört med 360 i nuläget.

Blade Runner:

PS3 och 360 är egentligen ganska meningslösa eftersom majoriteten av de stora spelen släpps i bättre versioner till PC.

Halo 2, Mass Effect och GTA4 är tre spel sen 2004. Epic failure?


   
SvaraCitera

zIGGE:

Tills det har gått två dagar och du har spelet ut alla två spel, och du sitter och är irriterad på dig själv för att ha slösat ut tusenlappar på skiten.

Finns det två bra spel till Wii så finns det ett till 360 och ett halvt till PS3.
På rak arm kommer jag på ett 20-tal spel jag skulle kunna tänka mig att köpa till Wii. Mer än nog för att kunna sitta inne hela dagarna och sakna liv. Sen så har 360 det överlägset ensidigaste utbudet. Gillar man inte jämnbruna actionspel och superdåliga, västerländska rollspel, så finns det typ inget värt pengarna.


   
SvaraCitera

Blade Runner:

superdåliga, västerländska rollspel

faktiskt så börjar dem västerländska rollspelen bli bättre än dem japanska... idiot

360 finns det ju många bra spel till om du gillar "SPEL" + att du kan flasha den lätt själv. Också bättre spel över huvud taget.

PS3 är väl rätt bra... inget mer, beror på vad du gillar.

SÅ... 360= nördar___PS3=bortsjämda ungar som inte fattar vad dem gör(oftast)___Wii= om du redan har 360, PS3 eller PC.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man nu ska köpa en 360. Vilken version är lämpligast? Vad har man hårddisken till om man har en sådan? Lagra film och sådant skiter jag totalt i. Det har jag datorn till.


   
SvaraCitera