Aviseringar
Rensa alla

Fundering: upphörande förhållanden


Ämnesstartare

Har ni haft något ex som sagt allt fint, vackert som går att säga till er? T ex: du är det bästa som hänt mig, du är min andra halva, jag vill bli gammal med dig, jag är din för evigt, jag kan INTE leva utan dig på ett seriöst och verklighetstroget sett och som det sedan har skitit sig totalt av någon anledning och drömmarna inte uppfyllts. Då menar jag inte fjortis-stil som att säga så efter några träffar utan det ska vara genomtänkt och på ett fint hanterat sett där man kan konstatera att personen verkligen menar det.

Hur reagerade du/ni när ni fick veta att förhållandet tog slut? Har man rätt möjligen bli ursinnig på den som sagt sådana riktigt starka ord om förhållandet tog slut på ett helt random sett utan bråk/problem?


   
Citera

Ja Jag blev ledsen och ville dö.


   
SvaraCitera

Nickeloadian:

Har man rätt möjligen bli ursinnig på den som sagt sådana riktigt starka ord om förhållandet tog slut på ett helt random sett utan bråk/problem?

Ja, det tycker jag väl. Det är ju ett sätt att hantera att det tar slut. Man kan inte som dumpare räkna med att den man dumpar vill vara dödsbundisar på en gång efter att det tagit slut.


   
SvaraCitera
time
 time

Nickeloadian:

Har man rätt möjligen bli ursinnig på den som sagt sådana riktigt starka ord om förhållandet tog slut

Nja alltså. Man har förstås rätt att vara arg över att förhållandet har tagit slut, men när man är verkligt förälskad kan de mest vördnadsfulla lovord dyka upp, och när man slutar vara kär försvinner också betydelsen. Det är ganska naturligt och enligt mig inte något att vara ledsen över. Däremot, som jag sa, är det helt okej att vara arg och ledsen över att det tagit slut.


   
SvaraCitera

Han kan ju ha menat det när han sa det, men människor förändras och det går inte att hålla sådant för evigt sant. Men jag har inte varit med om något liknande, nej (har inget ex öht så...) [crazy]


   
SvaraCitera

Har aldrig hänt mig. Men man lär ju bli lite chockad och väldigt förstörd, ledsen osv.

Tycker inte man har någon direkt anledning till att bli förbannad (men är det så man reagerar är det väl inte så mycket att göra åt). Det är förmodligen inte "exets" mening att känslorna helt plötsligt skulle försvinna, och är därmed säkert lika förvirrad och tom som en själv [y]


   
SvaraCitera

ja lögnare ska straffas


   
SvaraCitera

jag har haft sådan partner som "älskade mig" typ en vecka efter vi sågs första gången, så fortsatte det några månader tills jag var evil och iscensatte ett bråk så vi gjorde slut. Skönt pga jag var inte direkt kär.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

iscensatte ett bråk så vi gjorde slut.

[shake] kvinnor asså, kan man annat än hata dem...

stereo total:

Ja Jag blev ledsen och ville dö.

haha, fånigt


   
SvaraCitera

Hopprep:

kvinnor asså, kan man annat än hata dem...

fick ju värsta tillfället!!!
han utpressade mig på barn och jag överdrev reaktionen. han gjorde slut, jag blev överlycklig och sen bad han om att vi skulle bli tillsammans igen några veckor senare. Mission accomplished. Jag är en röv, se tråden med samma namn.


   
SvaraCitera

Ja, jag och mitt ex tänkte mycket på vår framtid. Men vad ska man göra? Ibland funkar det inte och då får man ta det. Det är naturligt att man "planerar" lite när man är i ett förhållande, jag menar.. Jag, i alla fall, skulle aldrig vara i ett förhållande med någon som jag inte kan se en framtid med.


   
SvaraCitera