Aviseringar
Rensa alla

Funderingar kring oärlighet


Ämnesstartare

Att vara oärlig är att ej säga den information men ser som viktig på vad man själv anser korrekt sätt. Där viktig är betydelse för ensjälv eller för vad man själv anser de berörda. Åtminstone oärlig på en betydande nivå. En tes jag frambringade från tomma intet, nu behöver jag er hjälp för att bedöma hur väl den stämmer.


   
Citera
Ämnesstartare

Det kan fortfarande vara viktigt för andra, som i ett förhållande där en person inte anser att en kyss var särskilt viktig. Därför föll din tes. Oärlighet behöver ju inte betyda nonchalera, det kan ju fortfarande vara rädsla eller kanske hot etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Det kan fortfarande vara viktigt för andra, som i ett förhållande där en person inte anser att en kyss var särskilt viktig.

Då är det oärlighet på ett obetydande sätt. Om man på allvar anser att de berörda ser det som obetydligt är det ju definitionen av obetydande.

Harpya:

Oärlighet behöver ju inte betyda nonchalera, det kan ju fortfarande vara rädsla eller kanske hot etc.

Om man anser det vara viktigt men ändå ej delar med sig av informationen på grund av rädsla för konsekvenserna är det oärligt, enligt övre tes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Att vara oärlig är att ej säga den information men ser som viktig på vad man själv anser korrekt sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att du formulerar dig underligt och förstår därför inte din tes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Om man anser det vara viktigt men ändå ej delar med sig av informationen på grund av rädsla för konsekvenserna är det oärligt, enligt övre tes.

Ja, såklart att det är oärligt? Men snackade du inte om att det var ifall det betydde något eller ej, eller var din text till för att missuppfattas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Jag tycker att du formulerar dig underligt och förstår därför inte din tes.

Han formulerade det inte underligt, det är bara du som inte förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Han formulerade det inte underligt, det är bara du som inte förstår.

Okej, jag är en idiot och förstår inte din tes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Okej, jag är en idiot och förstår inte din tes.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Harpya: Oärlighet behöver ju inte betyda nonchalera, det kan ju fortfarande vara rädsla eller kanske hot etc.
Om man anser det vara viktigt men ändå ej delar med sig av informationen på grund av rädsla för konsekvenserna är det oärligt, enligt övre tes.

1)

Asha, formulera dig bättre innan du påstår att du har en tes att komma med.

2) Att se er argumentera om 2 helt olika saker med varandra(nonchalans) och (oärlighet) är otroligt underhållande,
det är som att titta på när mina undulater bråkar om samma frön när det finns 10000från att välja mellan,

så idiotiskt men ack så roande 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Asha, formulera dig bättre innan du påstår att du har en tes att komma med.

Det visar sig att vi som tycker han formulerar sig dåligt/underligt är idioter [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fattar inte riktigt, var god förklara [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vara oärlig är att undanhålla betydande information, att ljuga om sina känslor eller åsikter osv anser jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

fattar inte riktigt, var god förklara [n]

Det hjälper ju inte direkt att asha inte kan stava ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Det hjälper ju inte direkt att asha inte kan stava ordentligt.

ser inget fel på stavningen [tard] inte i den här tråden iaf


   
SvaraCitera