Aviseringar
Rensa alla

fy skäms - till er cisfeminister


Ämnesstartare

tänkte bara göra ett utlopp för min ilska, besvikelse och rädsla för er "feminister" som utesluter oss transpersoner. ni kan inte säga att ni står för jämställdhet när ni bara talar om kön som något binärt. att det bara finns män och kvinnor, att kvinnor är den mest utsatta gruppen i samhället. ni talar om kvinnors rätt till abort, mäns förtryck mot kvinnor, kvinnors mens, och ritar era venustecken överallt.

vet ni vad? fuck you. män gör aborter, ickebinära mensar och alla kvinnor har inte fitta. vad ville jag säga med detta? jo, ge fan i att säga att ni är emot sexism när ni själva utsätter oss andra för förtryck genom att osynliggöra och exkludera oss. 

det var allt.


   
Citera
NEMI
 NEMI

älskar dig lite Hjärta morr och pårom bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
älskar dig lite Hjärta morr och pårom bara

<3333


   
SvaraCitera

psychoex: fuck you. män gör aborter, ickebinära mensar och alla kvinnor har inte fitta. vad ville jag säga med detta? jo, ge fan i att säga att ni är emot sexism när ni själva utsätter oss andra för förtryck genom att osynliggöra och exkludera oss.

Så att tala i generella termer tex prata om kvinnors aborter, för det är ju bevisligen betydligt fler kvinnor än "män" som gör aborter, är per automatik att förtrycka, osynliggöra och exkludera män som gör aborter?


   
SvaraCitera
time
 time

Tack för att du tar upp detta Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Så att tala i generella termer tex prata om kvinnors aborter, för jag gissar att det inte är särskilt många "män" som gör aborter, är per automatik att förtrycka, osynliggöra och exkludera män som gör aborter? 

varför skriver du "män" och inte män?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Tack för att du tar upp detta Hjärta

isolas tråd var droppen


   
SvaraCitera

psychoex:

varför skriver du "män" och inte män?

Tänker ju att det är en definitionsfråga om en person som kan föda barn verkligen kan betraktas som man. Ur ett biologiskt perspektiv är väl det omöjligt. 

Du får gärna svara på frågan. Är genuint intresserad. 


   
SvaraCitera

jag önskar faktiskt att det inte fanns någon benämning av kön och att alla bara hade sett ut som de ville och kände sig bekväma med och haft sex med vem de vill (som vill ha sex med dem)


   
SvaraCitera

måste man kalla folk som trots sina gener och anatomi upplever att de är män för män (och vice versa) för att respektera transpersoner?


   
SvaraCitera
time
 time

Gamlefarbror Pastill:
måste man kalla folk som trots sina gener och anatomi upplever att de är män för män (och vice versa) för att respektera transpersoner?

Jag tycker det i alla fall, på samma sätt som vi accepterar att en person är homosexuell och inte hetero, och utgår från ett ickeheteronormativt perspektiv när vi samtalar med denne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:

Tänker ju att det är en definitionsfråga om en person som kan föda barn verkligen kan betraktas som man. Ur ett biologiskt perspektiv är väl det omöjligt. 

Du får gärna svara på frågan. Är genuint intresserad. 

wow så mycket transfobi i en och samma mening. och ja, det är fortfarande att förtrycka. 


   
SvaraCitera
time
 time

psychoex:

isolas tråd var droppen

Vilken tråd tänker du på? 


   
SvaraCitera

psychoex:

wow så mycket transfobi i en och samma mening. och ja, det är fortfarande att förtrycka. 

Så man måste alltid benämna alla tänkbara personer som omfattas av något för att inte förtrycka de som faller bort i en eventuell generalisering? 


   
SvaraCitera

time: jag förstår inte hur det är samma grej. jag känner att jag kan acceptera transsexualitet och delvis förstå den men jag tycker inte att någon med kvinnliga kromosomer och könsorgan kan vara en man. homosexuella har ingen sådan dysforisk upplevelse utan bara en annorlunda preferens. 

skulle säga att transsexualitet är någon form av psykologiskt/hormonellt fel som resulterar i en missanpassad självuppfattnig, men att man inte är en dålig människa bara för att något i huvudet är fel. alla har fel i huvudet liksom.


   
SvaraCitera