Aviseringar
Rensa alla

Fyfan va lätt de VA å sluta röka!


Ämnesstartare

Alla vi rökare är tamigifan efterblivna. Jag har typ 30 sidor kvar i boken "Äntligen icke-rökare!" av Allen Carr och jävlar i helvete vad jag ser fram i mot att sluta. Jag tvingar nästan i mig ciggaretterna vid de här laget och de påminner mig verkligen om hur äckliga och vidrigt det är att röka.

Jag har varigt stolt rökare i 3 år och har sagt allt positivt som jag lurat i mig själv som finns att säga om cigaretter. T.ex att det är skönt (wow jag blir yr fan va skönt), att det smakar gott (seriöst det är inte de). Om ni håller med mig men ändå tycker att det är svårt att sluta, läs boken Äntligen icke-rökare. Om ni tycker jag är dum i huvudet och ni faktist gillar ciggaretter så har ni inget att göra i en tråd om att sluta röka, eftersom det uppenbarligen inte är något ni vill.

Att sluta röka handlar egentligen enbart om en enda grej och det är att vilja sluta(och lite mod). Inte vilje-styrka, inte själv disciplin inget sånt bullshit. Bara pure and simple att vilja sluta. Om DU vill sluta så rekommenderar jag varmt tusen gånger om Äntligen icke-rökare.

TL;DR läs boken (Äntligen icke-rökare heter den och är skriven av Allen Carr)

ÄNDRAT 2008-10-22 20:33


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har också läst den, första gången gick det åt helvete direkt, andra gången jag läste den slutade jag typ ett år tror jag. Nu röker jag till och från [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

x) varför måste du röka upp alla cigg? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera

wakajwaka:

och jävlar i helvete vad jag ser fram i mot att sluta.

Varför har du inte redan gjort det då?

wakajwaka:

Att sluta röka handlar egentligen enbart om en enda grej och det är att vilja sluta

Ja, det är väl en självklarhet. Problemet är, som de flesta nog har förstått, att viljan att sluta inte finns. Detta förstår du, är själva grundstommen i ett beroende. Viljan att sluta finns inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

x) varför måste du röka upp alla cigg? 😛

Enligt boken ska man absolut inte försöka sluta innan man läst ut den.

Unexpected:

Jag har också läst den, första gången gick det åt helvete direkt, andra gången jag läste den slutade jag typ ett år tror jag. Nu röker jag till och från [zzz]

Fattade du inte vad som stod :O?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självhjälpsböcker är för idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Självhjälpsböcker är för idioter.

Typ som cigg alltså? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wakajwaka:

Fattade du inte vad som stod :O?

Jo men jag tog väl inte åt mig det ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Typ som cigg alltså? 🙂

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

[no-no]

Joho! [y]


   
SvaraCitera

Det var den Gitarrfreak läste. Det gick ju som det gick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Självhjälpsböcker är för idioter

Bawwww jag kan inte läsa och jag kan inte sluta röka men ni är de riktiga förlorarna!


   
SvaraCitera

wakajwaka:

Bawwww jag kan inte läsa och jag kan inte sluta röka men ni är de riktiga förlorarna!

Du är rökare och har nästan läst en hel bok och därför är du bättre än alla andra rökare, är du på riktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Det gick ju som det gick.

hur gick det då?


   
SvaraCitera