Aviseringar
Rensa alla

fylla


Ämnesstartare

Såg en film om dom som drack och vart full och fick tanken om fylla och sånt. 
men finns det nått sätt att hålla sig borta från bakfylla när man ha druckigt mycke utan ta sånna tableter och finns det nått sätt att dricka typ öl och sprit utan att bli sådär jättefull och däcka?


   
Citera
mynona

Du får pröva att dricka dig full när du är ensam hemma en gång och observera ditt beteende. Folk reagerar nämligen olika. Jag blir tex aldrig bakfull oavsett grad av berusning. Kanske är du likadan. 


   
SvaraCitera

Den enda som fungerar till 100% mot bakfylla är att inte dricka alls. Har man tänkt bli full så får man också räkna med att må åtminstone lite dåligt dagen efter. 


   
SvaraCitera

Har varit bakfull en gång i mitt liv, blir vanligen inte det och det är i vilket fall inte värre än alkoholens effekter, här följer en animerad kortfilm från 1980 som ganska väl porträtterar ungdomsfylla:


   
SvaraCitera

Jagvillboienhatt: 100% mot bakfylla är att inte dricka alls.

då förlorar man ju 100 % av glädjen också
för att citera edward blom


   
SvaraCitera

silver judas: då förlorar man ju 100 % av glädjen också
för att citera edward blom

"Drinking alcohol is like borrowing happiness from tomorrow."

Tycker att det citatet stämmer ganska bra, för man kompromissar med sitt fysiska (och ev. psykiska) välmående när man dricker. Jag personligen tycker inte det är värt det. Glad


   
SvaraCitera

Jagvillboienhatt:

"Drinking alcohol is like borrowing happiness from tomorrow."

Tycker att det citatet stämmer ganska bra, för man kompromissar med sitt fysiska (och ev. psykiska) välmående när man dricker. Jag personligen tycker inte det är värt det. Glad

hahaha det citatet är kasst, om man fortsätter supa slutar aldrig det roliga.


   
SvaraCitera

silver judas: hahaha det citatet är kasst, om man fortsätter supa slutar aldrig det roliga.

Det slutar när din lever ger upp ^_^


   
SvaraCitera

Jagvillboienhatt:

Det slutar när din lever ger upp ^_^

man ska supa så länge man lever.


   
SvaraCitera
Kneko

silver judas:

man ska supa så länge man lever.

Skål
Är man rädd för att bli bakfull så ska man inte supa. Så enkelt är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:
Du får pröva att dricka dig full när du är ensam hemma en gång och observera ditt beteende. Folk reagerar nämligen olika. Jag blir tex aldrig bakfull oavsett grad av berusning. Kanske är du likadan. 

Låter ganska dum har aldrig blevit full men hur känns det att va full och hur är det ?


   
SvaraCitera
Kneko

Det kan man ju inte svara på. Det finns ingen kollektiv erfarenhet av alkohol. Visst känner många samma saker och symptom, men själva upplevelsen är ju olika beroende på vem man är, vilka man är med, hur man dricker, vart man är.


   
SvaraCitera

Om du inte vill vara bakis så ser du till att vara vaken till ruset har bärt av . Då blir du ej bakis


   
SvaraCitera

Drick mycket vatten innan du går och lägger dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Om du inte vill vara bakis så ser du till att vara vaken till ruset har bärt av . Då blir du ej bakis

Hur länge håller det i?


   
SvaraCitera