Aviseringar
Rensa alla

Fylla 18...


EmmaJo
Ämnesstartare

Jag fyller 18 år om ett par månader, och det verkar som att jag börjar få "åldersnoja" (jag vet, det är lite patetiskt!). Undrar bara om någon har tips till mig. Vad ska man göra innan man fyller arton? Jag menar både praktiska saker såsom att ordna med sin ekonomi, men också roliga saker som man kanske inte kan göra senare. 🙂


   
Citera

Alltså, vad ska du göra som du inte kan göra senare? Varför är det viktigt? Det är ju en del du får göra när du blir 18 som att gå på puben och beställa alkohol. Som du säger, du får efter att du blir 18 sköta din egen ekonomi. Du får en frihet över ditt liv som du aldrig tidigare har fått, samtidigt så får du även skyldigheter.
Gör inget dumt, var bara glad att du nu blivit 18, gå till puben och ta ett glas vin och fira med några kompisar som också får beställa alkohol. Mycket glad


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:
Alltså, vad ska du göra som du inte kan göra senare? Varför är det viktigt? Det är ju en del du får göra när du blir 18 som att gå på puben och beställa alkohol. Som du säger, du får efter att du blir 18 sköta din egen ekonomi. Du får en frihet över ditt liv som du aldrig tidigare har fått, samtidigt så får du även skyldigheter.
Gör inget dumt, var bara glad att du nu blivit 18, gå till puben och ta ett glas vin och fira med några kompisar som också får beställa alkohol. Mycket glad

mycket bra sagt +1 Tumme upp


   
SvaraCitera

Danneboi:

mycket bra sagt +1 Tumme upp

Tack! Mycket glad


   
SvaraCitera

Fattar men själv e jag fett taggad på att bli 18 räknar till o med ner dagarSöt221 dagar kvar


   
SvaraCitera

Inget


   
SvaraCitera