Aviseringar
Rensa alla

fyllekäk, bra eller anus?


Ämnesstartare

Pommes + cheeseburgare = jättenajs fyllekäk[crazy]

Fast ibland blir jag bara äcklad av all mat på fyllan, men minst 1 mellanpommes försöker jag få i mig, har ej varit bakis sen jag började fyllekäka faktiskt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

seniL:

fyllekäk, bra eller anus?

Nu är det så att alla verkar gilla att äta "fyllekäk", antingen medans man dricker eller efter man druckit.
Jag har själv alltid blivit äcklad av att äta mat, godis osv när jag varit full. JAG PINAR endast i mig något så att jag inte ska må dåligt dagen efter.. en cheesburgare tog mig 15min att äta..

Så nu undrar jag, får majoriteten av er ungdomar sug efter mat, godis osv när ni druckit alkohol?

Nu dricker jag ju iof sig inte alkohol eller i vart fall väldigt sällan men de gånger jag har druckit älskar jag välsaltad pomme och en rejäl biff. Välkryddad och välsaltad. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Falafel i pitabröd och pommes, en riktig hit! [y]
Men kan bara äta fyllekäk om jag druckit måttligt, är jag för full (vilket iofs sällan inträffar) så mår jag illa av mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får inte mer matsug än när jag är nykter, men är mer benägen att äta salt mat. Gillar inte att vakna med vätskebrist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har alltid ganska svårt att få i mig mat när jag är full, tar stopp i halsen typ[blush] ibland iaf =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyllesuper hellre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar att äta cheeseburgare eller pizza både när jag är full och dagen efter
mmmmm fett <3<3<3<3<33<3<3<3<3<3<3<3


   
SvaraCitera

seniL:

Jag festar inte alls ofta

Det är inget fel i att festa då och då, keep up the good work tycker jag. Är samma för mig, när jag har en ledig helg har jag inget emot att gå ut och festa och det blir inte lidande för ett barn som inte är hemma utan hos sin pappa. Litar man fullständigt på pappan har man inget att oroa sig för. Mycket värre med föräldrar som "tar ett glas vin" (vilket ofta innebär två) var och varannan kväll för att slappna av, när barnen är hemma och kan påverkas.

OnT: Ibland fyllekäkar jag, men ofta kan jag inte äta alls och då brukar två resorb innan man somnar och en-två när man vaknar vara rätt bra att förebygga illamående med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

var och varannan kväll för att slappna av, när barnen är hemma och kan påverkas.

håller fullständigt med..
tack=)

testade med resorb förut faktist.. men hade bara junior (spädbarn) hemma det smakade inte gott.. funderar på att köpa vanligt för oss vuxna i hopp om godare smak..=)


   
SvaraCitera

seniL:

men hade bara junior (spädbarn) hemma det smakade inte gott..

svartvinbär är helt okej tycker jag, man blandar ut det med ganska lite vatten och sedan kan man dricka ett glas vatten efteråt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

svartvinbär är helt okej tycker jag,

tack för tipset.. ska nog införskaffa mig det[smile]


   
SvaraCitera

seniL:

Jag har själv alltid blivit äcklad av att äta mat, godis osv när jag varit full. JAG PINAR endast i mig något så att jag inte ska må dåligt dagen efter.. en cheesburgare tog mig 15min att äta..

Mest hälsosamt är nog att äta innan man dricker? Fylleäta är inte bra överhuvudtaget, drick en massa vatten innan du lägger dig istället, det om något kan hjälpa mot bakfylla[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan äta vadsomhelst när jag är full typ [sad]


   
SvaraCitera
blum
 blum

känner varken mer eller mindre sug på mat än när jag är nykter. är man ute till tre börjar man ju bli hungrig, är gött med en fyllehambörjare då men hade varit lika gött om jag varit vaken nykter vid den tiden, tror jag.


   
SvaraCitera

Fylla utan fyllekäk = Dålig fylla![bigsmile]


   
SvaraCitera