Aviseringar
Rensa alla

fyller 16år i oktober, jag måste försöka att hitta ett jobb


Ämnesstartare

Är en tjej på 15 år som fyller 16 år i ocktober jag letar jobb eftersom att jag bor hos min kille och hans mamma just nu och hans mamma tjatar om pengar hela tiden även fast hon får pengar så vill flytta till en egen lägenhet eller liknande så behöver ett riktigt jobb så jag har råd med hyra och allt sånt tips snälla


   
Citera

Jag antar att du kommer börja i gymnasiet och vill ha ett deltidsjobb. Är det så?


   
SvaraCitera

Neko271828:
Jag antar att du kommer börja i gymnasiet och vill ha ett deltidsjobb. Är det så?


   
SvaraCitera

Tyckte det lät som hon ville ha ett riktigt jobb.

Det är ej lätt att hitta jobb utan utbildning. Speciellt inte när man är 16. Försök på lokala restauranger och liknande. Lokala pizzagubben anställer alla småtjejer i kvarteret känns det som. 


   
SvaraCitera

majisliw:
Är en tjej på 15 år som fyller 16 år i ocktober jag letar jobb eftersom att jag bor hos min kille och hans mamma just nu och hans mamma tjatar om pengar hela tiden även fast hon får pengar så vill flytta till en egen lägenhet eller liknande så behöver ett riktigt jobb så jag har råd med hyra och allt sånt tips snälla

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-jobb.html


   
SvaraCitera

Bidrag:
Det skall finnas fåtalet bidrag som du kan få.
*Såsom om du studerar, bostadsbidrag får man endast ifall man är över 18 år. Dock så skall det finnas speciella sådana bidrag i viss mån.
*Det finns även barnbidrag om du har en målsman.
*Ekonomiskt bistånd/bidrag kan man få i viss mån. Fast det vore större chans att dom försöker få dig att bo hos en målsman.

*Du/ni kan dock få bostadsbidrag om din kille tjänar lite och ni bor i samma (ny) bostad.
Man kan även få extra bidrag om familjen+du tjänar under en viss summa per år osv...
   Finns många fler specialbidrag.

Arbete:
Annars så finns det arbeten att söka hos arbetsförmedlingen där du dessutom kan få tillgång till ersättning/bidrag.
    Du kan såklart också söka arbete på-egen-hand, extraarbete, arbeta hos släkting eller vän...


   
SvaraCitera

Fråga föräldrar om dom vet om nån polare kan ge dig jobb, eller så söker du själv på butiker som du vet att dom inte kräver så pass mycket erfarenhet.


   
SvaraCitera