Aviseringar
Rensa alla

4 år för hormoner


Ämnesstartare

hejsan!
jag är trans mtf (17 år) och har just börjat träffa kurator för att få hormoner
problemet är att det tar 3 till 4 år och jag kan inte vänta i så lång tid 
och det är massa dumma regler som i andra året av utredningen måste du ha kläderna som passar det könet du identiferar dig som och du måste ha sexbyte annars för du inte hormoner
det är okej för mig men det är lite irriterande att dom ska bestäma allt det och sen så verkar kuratorn alltid ändra på vad jag säger så det är väldigt jobbigt
jag ville veta om det finns något sätt att få hormoner snabbare eftersom jag kan inte vänta 4 år


   
Citera
Ämnesetiketter

Det där är inget du ska mixtra med själv. Det kan gå väldigt fel. Det är såklart jobbigt att vänta men på detta sätt blir det ju rätt gjort. 


   
SvaraCitera

Det finns en mtf här som kanske kan komma med lite stöd. Outar dock inte utan får skriva själv. 


   
SvaraCitera

Det är ju bra att det tar så lång tid så att du verkligen är 100% säker att du vill bli en kvinna. Sånna beslut ska inte ta kort tid...


   
SvaraCitera

MEN MAMMA! JAG VILL HA DEN NU! MAMMAAAAA!


   
SvaraCitera

Finns säkert på svarta marknader, men riskabelt såklart.


   
SvaraCitera

Om du måsta vänta tills din kropp är helt utvecklad så är det nog bäst att göra det.

Många tjejer har vanliga kläder och många klär sig i kläder som säljs på herravdelningen.


   
SvaraCitera

Du borde följa standardproceduren då jag misstänker att den är den säkraste och mest beprövade.


   
SvaraCitera
Cobrak

Alltid bäst att köra med säkra kort!


   
SvaraCitera