Aviseringar
Rensa alla

40 nya ord har tillkommit i svenska språket


Spoilervarning ar det enda jag anvant och da bara ett fatal ganger. Anvander det oftare pa engelska. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

gillar förvånansvärt många det här året Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ja, några få enstaka gånger

Har använt cis-person och möjligen också frisparkssprej (eller liknande ord för samma sprej). 

Förövrigt undrar jag när isterband ska komma med i SAOL.


   
SvaraCitera

Zymba: parkera bussen – ökad användning: spela defensivt med nästan hela laget för att försvara det egna målet.

Fy fan. Ohälsosamt att man hyllar fotbollens kanske största ärkesvin Jose Mourinho, vars taktik man har döpt detta efter. Huuh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Fy fan. Ohälsosamt att man hyllar fotbollens kanske största ärkesvin Jose Mourinho, vars taktik man har döpt detta efter. Huuh.

Men det är ju ändå ett tämligen vedertaget begrepp hur mycket svin han än är.


   
SvaraCitera

dazed:

Men det är ju ändå ett tämligen vedertaget begrepp hur mycket svin han än är.

Jo, är bara lite bitter på att just han har fått creds för det. Liksom, i Italien har man ju parkerat bussen i minst 20 år. Detta är ju inget nytt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Jo, är bara lite bitter på att just han har fått creds för det. Liksom, i Italien har man ju parkerat bussen i minst 20 år. Detta är ju inget nytt. 

Är väl närmare 40-50 år om vi pratar Italien, men då talar man ju hellre om bultlås.


   
SvaraCitera

dazed:

Är väl närmare 40-50 år om vi pratar Italien, men då talar man ju hellre om bultlås.

Visserligen... vad jag vill ha sagt är att jag gärna skulle spendera pengar för att få sparka denne portugis i smalbenet samt sätta mig ner och diskutera med samtliga journalister som trots allmänt svinigt beteende bara hyllar honom.

Jag har nog fått problem, men så är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Visserligen... vad jag vill ha sagt är att jag gärna skulle spendera pengar för att få sparka denne portugis i smalbenet samt sätta mig ner och diskutera med samtliga journalister som trots allmänt svinigt beteende bara hyllar honom.

Jag har nog fått problem, men så är det.

Det jag finner svinigt med Mou är också det som en gång gjorde att jag charmades av karln.


   
SvaraCitera

Har använt och kommer antagligen använda nästan alla, men när det gäller "en" istället för "man" tillhör jag de som tycker det låter fruktansvärt bondigt. Det är mitt problem, inte att jag är konservativ Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl: synd att inte rövknekt kom med i år heller, vänta ni bara...

Är det något i stil med en stövelknekt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou: Borde flytta ifrån Sverige då Selfiepinne är ett ord.

Eller hur!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Morgonstjärna:

Är det något i stil med en stövelknekt?

nej, rövknekt = ståtlig idiot, ungefär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Ja, jätteofta!

Parkera bussen Mycket glad


   
SvaraCitera

Zymba: trafikmaktordning – ökad användning: hierarki som speglar samhällets prioritering av trafikslag.

Haha, så underbart byråkratiskt!


   
SvaraCitera