Aviseringar
Rensa alla

Fysik


Ämnesstartare

Ber om alla tips jag kan få - hur ska jag göra för att bli bra på fysik? Jag försöker att förstå allt som står i boken men det är mycket som är otydligt och abstrakt. Sedan när jag försöker mig på uppgifterna vet jag oftast inte hur jag ska göra när det gäller de svårare. Jag är så van vid att flyter på (har t ex aldrig haft problem med matte och kemi) men fysiken fattar jag bara inte!! Usch, blir så irriterad. Hur pluggar ni fysik?
Jag vill verkligen förstå hur jag ska göra, men jag vet inte riktigt hur jag ska få den där förståelsen. Visst kan jag göra om alla uppgifter, men det lär inte hjälpa mig på provet då uppgifterna där är mycket svårare.


   
Citera

kan varken matte eller fysik. försök få godkänt bara


   
SvaraCitera

räkna massor av uppgifter, fråga om saker du inte förstår. plugga med andra


   
SvaraCitera

på min skola fanns också häften med lösningar till övningarna i boken som man kunde kopiera


   
SvaraCitera

fattar man inte frågar man läraren


   
SvaraCitera

mariel:

hur ska jag göra för att bli bra på fysik? J

Vad är det för fysik? A eller?
Jag hade det jättejobbigt förut med just fysik och fattade ingenting, men man kommer liksom in i det. Blir ju också lite lättare om man läser matte samtidigt (vilket jag antar att du gör). Har ni nån sorts läxhjälp på skolan kanske? Testa det. Och prata med läraren. Det hjälpte också för mig att plugga med andra, så kan man typ diskutera igenom det man inte förstår[smile]
Kämpa på, och försök att verkligen förstå allting, annars blir proven helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

fattar man inte frågar man läraren

^ This.

Förstår du inte ord eller betydelse i ord så är det bara att googla. Brukar komma upp wikipedia.


   
SvaraCitera