Aviseringar
Rensa alla

Fysik A, formler


Ämnesstartare

Började läsa Fysik A idag, och undrar om någon vet ifall det ingår i kursen att lära sig formler utantill? Både min skola och Skolverkets kursmål ä väldigt otydliga med det där.

I händelse av att man enbart behöver kunna en del formler; vilka?


   
Citera
Ämnesstartare

Kviq:

[blush]

Hon hjälper dig.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

mediakatt:

Började läsa Fysik A idag, och undrar om någon vet ifall det ingår i kursen att lära sig formler utantill?

Nej, du får ha formelblad på slutprovet, men är en fördel att kunna de utantill. Men mest bara för att det går fortare, och för att det är enklare att förstå dem då.

Och om det är någon söt specialformel som är värd att kunna. Men skrev upp dessa på mitt formelblad, och fick med dem på slutprovet. Vilket man ej får ha egentligen, men ingen bryr sig egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Nej, du får ha formelblad på slutprovet, men är en fördel att kunna de utantill. Men mest bara för att det går fortare, och för att det är enklare att förstå dem då.

Ah, men då lär jag inte bli förhörd på formler i vart fall. Tack!


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

mediakatt:

Ah, men då lär jag inte bli förhörd på formler i vart fall. Tack!

Ni bör ha en blå liten bok som består av formler från matte, fysik och kemi, med massa konstanter och sådant också. Den är användbar. Tror att vi hade den redan i FyA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ni bör ha en blå liten bok som består av formler från matte, fysik och kemi, med massa konstanter och sådant också. Den är användbar. Tror att vi hade den redan i FyA.

Den är grå och röd, men jodå, det har jag.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

mediakatt:

Den är grå och röd, men jodå, det har jag.

Ah. Men den är bra, se den som din numera bästa vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Ah. Men den är bra, se den som din numera bästa vän.

[y]


   
SvaraCitera