Aviseringar
Rensa alla

Fysisk hunger?


Ämnesstartare

Jag kom att tänka på det idag, att jag aldrig känner just "fysisk hunger". Tror ni att man kommer få tillbaka den någon gång?
Kommer ihåg när jag var yngre att man faktiskt kunde känna, i magen, att man var hungrig.
Känner bara sug efter viss mat ibland tex ris(haha)


   
Citera

magic:

Jag kom att tänka på det idag, att jag aldrig känner just "fysisk hunger"

inte jag heller. Har ingen aning om det kommer tillbaka faktiskt.


   
SvaraCitera

magic:

"fysisk hunger"

börjar må illa om jag inte ätit på tillräckligt länge ibland. annars nä.


   
SvaraCitera

Hunger är en av kroppens försvarsmekanismer för att överleva i den hårda värld vi lever. Personligen brukar jag om jag inte ätit på länge känna i magen att den är tom mer eller mindre.


   
SvaraCitera

Känner fysisk hunger varje gång jag inte äter frukost...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm jo även om magen med all säkerhet är tom, om tex när man inte ätit på två dygn blir jag inte hungrig. Andra saker märks, att man blir skakig, seg och lätt blir yr, men hungrig blir man inte haha [smile]


   
SvaraCitera

asså är nog bara om man går utan mat tillräckligt länge 😛 är 21 och kan fortf känna att det liks "suger" och nästan gör ont på ett skönt sätt typ, när jag inte ätit på någon dag eller två.[cute]


   
SvaraCitera

fett nice hur lyckas man bli av med skiten.


   
SvaraCitera
Zsasz

magic:

Andra saker märks, att man blir skakig, seg och lätt blir yr, men hungrig blir man inte haha

Det är ju kroppens sätt att säga ifrån att du är hungrig, så det borde väll vara definitionen av "fysisk hunger", jag gissar det du beskriver snarare skulle kunna defineras med ordvalet "psykisk hunger", vilken jag ser som tanken om att man är hungrig..


   
SvaraCitera

Får inte jag äta på sisådär fyra timmar blir jag vrålhungrig, vilket yttrar sig i magsmärtor och så småningom känner jag mig märkbart svagare och får svårigheter att tänka klart, så nog fan känner jag fysisk hunger alltid.


   
SvaraCitera