Aviseringar
Rensa alla

Gå med i Nato


Ämnesstartare

gammalumare: Nej

Tycker inte ens att vi skall ha någon militär. 


   
SvaraCitera

Nej Sverige ska inte stödja USAs imperialism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare: Nej

Ser inget behov av en allians mot Warszawapakten eller att göra spillrorna av ett svenskt försvar till en stosstruppe för amerikanerna.
   Nej vi står vid en punkt där vi får antingen bygga ett riktigt värnpliktsförsvar igen eller lägga ner helt. Det vi har nu är bara en pengasugande halvkoloss utan existensberättigande. Sedan är många knektar jag träffat på rätt osköna douchebags också, iaf de yngre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

lol

Vad? Det är sant :S asså orka att ni ska tro man trolla 24 timmar om dygnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ASSÅ KAN NI SOM VILL att vi ska med i nato, SKRIVA ISTÄLLET
får damp, vad håller ni på med D:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

långfingret åt er


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Tycker inte ens att vi skall ha någon militär. 

VA? Trodde du var värsta militärförespråkaren, vet ej var jag fått det ifrån dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: VA? Trodde du var värsta militärförespråkaren, vet ej var jag fått det ifrån dock.

Varför skulle jag vara det? Galen Enda samhällsnyttan jag ser med det är vid naturkatastrofer och dylikt, men då räcker det egentligen med hemvärn och frivilligmilitär. Folk som tror att Sverige skall på egen hand kunna skydda sig mot någon stormakt har nog lite väl stora förhoppningar på vad vi skulle kunna frambringa.


   
SvaraCitera

gammalumare:

Vad? Det är sant :S asså orka att ni ska tro man trolla 24 timmar om dygnet.

bara för att man har höga betyg på gymnasiet betyder det:
1. att man inte nödvändigtvis kan allt
2. att alla ens psikter inte är "rätt" (mestadels pga det inte finns åsikter som är "rätt")


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

bara för att man har höga betyg på gymnasiet betyder det:
1. att man inte nödvändigtvis kan allt
2. att alla ens psikter inte är "rätt" (mestadels pga det inte finns åsikter som är "rätt")

Men, du tror på allvar att jag tror hon vet allt? Jag blev nyfiken. Hon höll även ett tal om att gå med i Nato som läraren blev jätteimponerad av. Lyssnade knappt på argumenten så minns ej men såvitt jag vet är hon den enda jag är bekant med som nämnt att i bör gå med i nato

Menar inte att vara otrevlig men när du först skriver "lol" och sedan skriver såhär så vill jag knappt svara. Ofta du inte förstår att man blir nyfiken? hoppas du förstår nu iaf och inte trollförklarar mig för att du känner för det, haha

& juste, jag kom precis på att jag, förra veckan, hörde Özz nujen säga att han vill att vi ska gå med i nato men ej hört ngn mer


   
SvaraCitera

gammalumare: Men, du tror på allvar att jag tror hon vet allt?

det lät så iom att du var tvungen att ta upp hennes betyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Varför skulle jag vara det? Galen Enda samhällsnyttan jag ser med det är vid naturkatastrofer och dylikt, men då räcker det egentligen med hemvärn och frivilligmilitär. Folk som tror att Sverige skall på egen hand kunna skydda sig mot någon stormakt har nog lite väl stora förhoppningar på vad vi skulle kunna frambringa.

Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det lät så iom att du var tvungen att ta upp hennes betyg

Inte relevant egentligen men jag hade inte blivit lika nyfiken om det var ett "IGbarn" som ofta tyckte som någon annan och inte gjorde sina läxor själv, då hade jag kanske antagit att åsikterna kom från någon annan & mer sannolikt inte ens lagt det på minnet.


   
SvaraCitera

gammalumare: ASSÅ KAN NI SOM VILL att vi ska med i nato, SKRIVA ISTÄLLET
får damp, vad håller ni på med D:

Hur skulle du själv argumentera för ett NATO-medlemskap ? Det är ofta mer givande för en själv att argumentera för något man inte tror på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare:
ASSÅ KAN NI SOM VILL att vi ska med i nato, SKRIVA ISTÄLLET
får damp, vad håller ni på med D:

Nej, vi ska inte gå med i Nato. Hålla oss alliansfria. Jag vill inte ha USAs smutsiga utrikespolitik på mina händer. 


   
SvaraCitera