Aviseringar
Rensa alla

Gå med tjejkläder offentligt?? Är trans, född som kille


Ämnesstartare

Rubriken talar, vad tycker ni?


   
Citera
shuna

klä dig som du vill.


   
SvaraCitera

om du vill så, ingen stoppar dig


   
SvaraCitera

klä dig exakt hur du vill jag t.ex har killbyxor för jag tycker dem har större fickor ingen kan säga åt mig vad jag inte får och får ha på mig


   
SvaraCitera

kör hårt, skulle inte ha något emot att gå i klänning, verkar vara lätt och praktiskt plagg


   
SvaraCitera

Man ska inte bry sig allt för mycket om vad annat folk tycker och tänker. Försök träna på att känna dig bekväm i dig själv, och ha på dig de kläder du själv vill ha.


   
SvaraCitera

Skit i vad andra tycker, visst, du kommer säkert få mycket skit men om dom "make fun of you" så förtjänar dom inte din tid.  Tumme upp och kanske försök hitta en annan trans och försök starta en dialog om hur den personen gjorde osv. Lycka till!


   
SvaraCitera

Kör på! Är inte själv trans, men jag reste hem från Portugal, mellanlandade i Tyskland, och hem till Sverige i smink, kjol, en vit t-shirt och långt utsläppt hår, mest för att ha testat, och kunna checka av det från min bucketlist med saker att göra innan man dör.

Det roligaste måste ha varit i Tyskland när jag gick in på toa, och såg folks miner när man ställde sig vid urinoaren i kjol Tumme upp

För det mesta så tänker inte folk på det dock, om det är det som du är orolig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LillKrull:
Kör på! Är inte själv trans, men jag reste hem från Portugal, mellanlandade i Tyskland, och hem till Sverige i smink, kjol, en vit t-shirt och långt utsläppt hår, mest för att ha testat, och kunna checka av det från min bucketlist med saker att göra innan man dör.

Det roligaste måste ha varit i Tyskland när jag gick in på toa, och såg folks miner när man ställde sig vid urinoaren i kjol Tumme upp

För det mesta så tänker inte folk på det dock, om det är det som du är orolig för.

Det är just det jag är orolig för 🙁


   
SvaraCitera
time
 time

Såklart du kan!


   
SvaraCitera

Känslig fråga för det är lättare o men öppensinnigt o annonymt i storstan medan du på landsbyggden pekas finger o skitpratas bakom ryggen. 
Vet inte om du även är bög el bi men jag vet andra som bara dragit till stm för att få nystart och kunna levaut öppet.
Du är ung vet inte om du bara är i en trans period nu eller om det är ett färdigt livsval. Jag hade 2 grannar som är var bögar och vi hade roliga diskusioner om där dom var osäkra på om de var bög bi el hetro som leker killsex osv. Kanske du ska bara transa hemma och åka till storstan då o då och transa loss på klubbar o med likasinnade.


   
SvaraCitera
time
 time

Anton999: Vet inte om du även är bög el bi men jag vet andra som bara dragit till stm för att få nystart och kunna levaut öppet.

Men alltså. Hörru. Jag förstår att du högst antagligen menar väl men jag tror inte du har förstått vad en transperson är för något. 

Anton999: Kanske du ska bara transa hemma och åka till storstan då o då och transa loss på klubbar o med likasinnade.

Detta är direkt kränkande.


   
SvaraCitera

time:

Men alltså. Hörru. Jag förstår att du högst antagligen menar väl men jag tror inte du har förstått vad en transperson är för något. 

Detta är direkt kränkande.

Jo jag vet vad transperson är även om jag i början förväxlade transkvinna med transman haha.

Nä det är inte kränkande utan taktik. Jag bor där folks mentalitet är föraktfull mot de med annan läggning och had 2 bekanta här som har fått flytta till storstan för att slippa boläppars skitsnack. Om man är 100% säker på sin läggning så det bara att bli öppen men vid minsta tvivel och som oerfaren rekomenderar jag att börja transa på annan annonym plats o inte på hemorten direkt. 


   
SvaraCitera
time
 time

Anton999: Nä det är inte kränkande utan taktik.

Du förväxlar begreppen transsexuell och transvestit. Transa är ett skällsord, inte ett verb. Transsexualitet är inte en läggning.


   
SvaraCitera

jonte98:

Det är just det jag är orolig för 🙁

Från min egen erfarenhet på resan, så var det inte speciellt många som jag tror tänkte på det ens. Är man duktigt sminkad så är det väldigt svårt att se lägga märke till maskulina ansiktsdrag. (Något som jag var. Tack Tiva om du på något sätt skulle hitta detta Blink). Upplevde mig inte på något sätt utstirrad, för att folk helt enkelt inte tänkte på det.

Sen så kanske det är lite skillnad mellan att göra det utomlands, och på flygplatser, jämfört med att göra det i stan hemmavid. Däremot så hade jag lätt kunnat göra det igen här hemma också, om jag någon dag skulle ha extremt tråkigt.

Om någon säger något, så är det bara att säga något i stil med "sköt du ditt liv så sköter jag mitt". Folk har inte ett smack i att göra hur du är, och vill vara som person.

 Det är bara att tuta och köra! Tumme upp


   
SvaraCitera