Aviseringar
Rensa alla

Gå ner 10 kg på aerobics.


Ämnesstartare

Jag har väldigt lätt för att öka i vikt, men nu har det blivit stopp på det och jag har nu satt upp ett mål.
Mitt mål är att gå ner 10 kg. Minst 5 kg till sommarn, vilket jag borde klara av.

Sen 3 veckor tillbaka har jag börjat träna 5 gånger (5 timmar) i veckan med aerobics.
Jag har även börjat skippa en stor del av godiset, minskat mina middagsportioner och börjat ta med en dubbelmacka och en frukt till skolan som lunch, istället för två dubbelmackor. Mina mellanmål brukar vara ett glas äppeljuice.

Så hur mkt borde jag ha gått ner till juni? Borde jag träna mer för att komma till mitt mål?


   
Citera

Jag är med dig xDD Ska också göra det nu =/
Ökar bara i vikt hela tiden känns det som, Men till sommaren ska jag ha gått ner som dig då 5 kg (säkert bra) [y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är med båda er! [cheers]

EDIT: Glöm inte att dricka mycket vatten under dagen, mer än 1 liter. Vatten är grymt


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Så hur mkt borde jag ha gått ner till juni? Borde jag träna mer för att komma till mitt mål?

Jag vet inte hur snabbt du kommer gå ner, men om du håller fast vid det du gör så tror jag att du kommer gå ner i vikt för eller senare.

Du ska inte träna mer, 5 dagar i veckan är ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Korvkvartetten:

Du ska inte träna mer, 5 dagar i veckan är ok.

Vrf inte mer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men ofta man måste göra den där kraftansträngningen [tard]. du kommer ju tröttna om du går ut för hårt med träningen direkt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Vrf inte mer?

Jag tycker det är en dålig ide att gå ner så mycket när du är så ung. Jag vet inte hur gammal du är men att sätta ett mål på hur mycket du ska gå ner är inget bra. Och att minska maten är heller inget bra. Men att träna och äta frukt är ju jätte bra.
Jag vet en kompis som bestämde sig för att gå ner i vikt och åt mindre hela tiden, hon gick ner 12 kilo och är verkligen för smal nu, och det är jätte svårt att sluta när man väl har börjat med att banta. Du borde vänta. Eller bara dra in på godiset men äta lika mycket och träna!

Och du ser verkligen inte tjock ut på din avatar, det kanske bara är självförtroende som saknas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

det kanske bara är självförtroende som saknas?

Verkligen inte. Mitt självförtroende är väldigt bra faktiskt. Jag är 14 år. Och jag är inte många kilo till det som kallas övervikt heller. Jag väger 5 kg mer än min längd nu. Och i byxor från bikbok har jag den näst och nästnäst största storleken i jeans. Det är fan förjävligt och jag är så sjukt taggad och motiverad på det här. Och jag vet vad jag vill, så 10kg SKA av!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Och jag vet vad jag vill, så 10kg SKA av!

Det är så det börjar. Sen kan du inte sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bööh:

du kommer ju tröttna om du går ut för hårt med träningen direkt?

Jag har inte märkt någonting på dessa 3-4 veckor så det går nog fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kan du inte bara äta nyttigt ist. Minska på godis??? Du ska inte ha nåt godis. eller inte medias godis i a f, fruit is my candy. och snälla snälla, läs innehållsförteckningar och håll koll på kcal. max 2000/ dag. plus träning. drick mycket vatten. sluta rök och dricka alkohol om det är nåt du gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Det är så det börjar. Sen kan du inte sluta.

Jaa, det återstår att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

knuttetiin:

läs innehållsförteckningar och håll koll på kcal.

Kalorierna tänker jag inte börja räkna. Jag tränar och äter normalt + lite godis. Jag har klarat gått ner 2 kg i månaden på det förut, så jag klarar det nu också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Jaa, det återstår att se.

Mitt tips är iaf att du tränar och äter nyttigare, lever ett sundare liv. Då kommer du också må bättre i din kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Kalorierna tänker jag inte börja räkna. Jag tränar och äter normalt + lite godis. Jag har klarat gått ner 2 kg i månaden på det förut, så jag klarar det nu också.

ok, men det är ett bra sätt att hålla koll på vad man äter. det är lätt att tro att man äter nyttigt.


   
SvaraCitera