Aviseringar
Rensa alla

Gå ner 10 kg på aerobics.


spaceFlea:

Så hur mkt borde jag ha gått ner till juni? Borde jag träna mer för att komma till mitt mål?

krångla inte till det så förbannat. du vet i princip vad som gör dig tjock, och vad som inte gör det. sluta eller minska kraftigt på det som är dåligt, och träna. du kommer märka skillnad då. glöm inte att styrketräna vilket gör att du formar kroppen och förbränner mer i vardagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Mitt tips är iaf att du tränar och äter nyttigare, lever ett sundare liv. Då kommer du också må bättre i din kropp.

Ja, men det är ju det jag håller på med [smile]


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Vrf inte mer?

Träning har en nedbrytande effekt på musklerna Musklerna återhämtar sig när du vilar. Alltså det är när du vilar som du blir bättre och får bättre muskelstyrka. På detta vis:
Image

Om du däremot inte vilar hinner inte dina muskler bygga upp sig och bli bättre, vilket resulterar i att din prestationsutveckling och muskelstyrka bara går nedåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Om du däremot inte vilar hinner inte dina muskler bygga upp sig och bli bättre, vilket resulterar i att din prestationsutveckling och muskelstyrka bara går nedåt.

Så vila ett dygn skulle alltså inte vara nog?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Om du däremot inte vilar hinner inte dina muskler bygga upp sig och bli bättre, vilket resulterar i att din prestationsutveckling och muskelstyrka bara går nedåt.

Kanske om man anstränger musklerna hårt. Men aeorobics är ju inte värsta muskelpumpningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Så vila ett dygn skulle alltså inte vara nog?

Aerobics är ju mer cardio än att bygga muskler. Så det går utmärkt att köra 5ggr i veckan. Lägg in dina 2 vilodagar någonstans i mitten så finns det ju inget att oroa sig för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Aerobics är ju mer cardio än att bygga muskler. Så det går utmärkt att köra 5ggr i veckan.

Hur är det med spinning då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beundrar din ork


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Hur är det med spinning då?

Spinning är också cardio. Dvs bygger inte så mycket utan bränner istället och ger kondis 🙂 Det är ju som att springa. Inte fan behöver man vilodagar för att vara ute o springa inte [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Spinning är också cardio. Dvs bygger inte så mycket utan bränner istället och ger kondis 🙂

Vad bra, för jag tänkte börja jogga på söndagar när jag köpt kläderna jag ska ha [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

Vad bra, för jag tänkte börja jogga på söndagar när jag köpt kläderna jag ska ha [y]

hatar dej 🙁 OK. Nu ska jag också komma igång!!! Köpa simkort när ja får lön o sen bambam inge bröd o inge pasta o inge kex,godis,glass,kakor, donken (förutom när jag är full) och pizzor lets goo!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Nu ska jag också komma igång!!!

Nice, lycka till! [y]


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Så vila ett dygn skulle alltså inte vara nog?

Att träna fem dagar i veckan låter lagom. Gör som Sebbenen skrev och lägg dina vilodagar i mitten så att du inte tränar flera dagar på raken så borde det inte vara några problem.


   
SvaraCitera

spaceFlea:

Korvkvartetten: Du ska inte träna mer, 5 dagar i veckan är ok.

Vrf inte mer?

Det är mest för att kroppen ska få vila. 🙂


   
SvaraCitera