Aviseringar
Rensa alla

Gå ner ca 50kg


Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Har du bulimi?

nej

Oväntad:

Nej, jag menar inte bulimi. Jag menar hetsätning utan kompensation

Alltså hetsäta utan att spy upp det eller så? För jag kommer bli extremt hungrig?


   
SvaraCitera

izbiten:

nej

Happ, ok. Det som kan hända är att du kommer känna dig svag för att du inte får all näring du behöver och du kommer få en massa extra hud som kommer hänga kvar..


   
SvaraCitera

izbiten:

Alltså hetsäta utan att spy upp det eller så? För jag kommer bli extremt hungrig?

Ja precis, din kropp kommer att skrika efter energi och du kommer antagligen få väldigt ojämnt blodsocker. Dessutom kommer du att få näringsbrist så att det sjunger om det.

Din idé är ingen lösning, du måste helt enkelt byta livsstil.


   
SvaraCitera

Min pappa testade att äta nästan bara kolhydrater. GI tror jag. Han gick ner ganska snabbt.
Men det går ju alltid snabbare i början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. Någon som vet ett annat snabbt att gå ner snabbt på ett bättre sätt då? för jag kommer som sagt inte klara att gå ner sakta som man "ska" göra.


   
SvaraCitera

izbiten:

Jag äter hellre väldigt snålt och så och går ner väldigt snabbt än att gå ner sakta.

Går du ner i lagom takt är det lättare att hålla vikten, samt att huden hinner stramas åt. Går du ner 50kg på säg ett halvår så är det ganska självklart att du får en massa hud som hänger, finns risk för att du får operera bort överflödig hud då istället.

Skall du gå ner i vikt relativt snabbt men ändå hälsosamt så föreslår jag att du läser på om LCHF. Denna metod går ut på att du inte äter några livsmedel som består av mer än 5% kolhydrater.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

creepy:

Min pappa testade att äta nästan bara kolhydrater. GI tror jag

Lol, det är ju tvärtom.


   
SvaraCitera

Var VÄLDIGT försiktig när du bantar, jag skulle gå ned 3kg... Det slutade med dropp, slang uppkörd i röven och totalförstörd tarm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, men vad tror ni om att då kanske bara byta ut potatis, ris, pasto och allt sånt där mot sallad då? Men att jag fortsätter äter kött och sånt?


   
SvaraCitera

Sinnessjukdom:

Lol, det är ju tvärtom.

Oj då, mitt fel[blush][blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag såg på tv att en kille gick ner jättemycket genom att bara leva på vita bönor i tomatsås på burk.
Men, det är ingen bra idé att försöka gå ner så mycket på väldigt kort tid. Att promenera en timme om dagen är jättebra till att börja med, men eftersom du då gör av med en massa energi får du räkna med att du blir hungrigare, och då gäller det att du väljer att äta BRA mat. Men det är nog smart att gå till en doktor/dietist som kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera

izbiten:

Okej, men vad tror ni om att då kanske bara byta ut potatis, ris, pasto och allt sånt där mot sallad då? Men att jag fortsätter äter kött och sånt?

börja träna ihjäl dig och ät mycket proteniner så att du bygger upp muskler då blir det inga stora problem med överflödig hängande hud sen .[bigcheers]


   
SvaraCitera
zIGGE

izbiten:

Jag äter hellre väldigt snålt och så och går ner väldigt snabbt än att gå ner sakta.
har ni några mer tips?

Ok. För att gå ner i vikt behöver du ändra din livsstil både fysiskt och med maten du får i dig. För att LYCKAS gå ner i vikt så snabbt som möjligt ska du inte undvara dig mat, fett och kolhydrater, utan välja rätt mat som innehåller RÄTT typer av fett, kolhydrater och mineraler, och i rätt mängd. Det är där dom flesta inte lyckas att gå ner i vikt. Du behöver fett och kolhydrater för att lyckas gå ner i vikt, eftersom kroppen behöver båda för att starta och maximera din förbränning. Du får en gratis ökad omsättning genom att äta rätt, inte genom att undvara dig fett/kolhydrater.

Jag rekommenderar att du köper två kettlebells för träning hemma och göra intensiva hela-kroppen som maximerar din metaboliska förbrännings träningar runt 20minuter varannan dag, och motionerar ute dubbelt så mycket på dom andra dagarna.
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/traningsredskap/vikter_styrketranings...


   
SvaraCitera

izbiten:

Vet att det beror på väldigt mycket från person till person, men hur lång tid tror ni det kan ta att gå ner ca 50kg?

Jävlar! Hur mycket väger du egentligen?


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Var VÄLDIGT försiktig när du bantar, jag skulle gå ned 3kg... Det slutade med dropp, slang uppkörd i röven och totalförstörd tarm.

Jag måste bara fråga; hur fan lyckades du med det?


   
SvaraCitera