Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt


Ämnesstartare

Hejsan! jag är 155 cm lång ( har alltid varit kort ) och väger 43 kg, vilket jag hatar. Jag vill absolut gå ner i vikt. Jag har ätit väldigt lite i fem dagar nu, vilket gjorde att jag gick ner 2 kilo ( startade med vikten 45 ). jag tänker gå ner tills jag väger 39. Jag känner mig mycket deprimerad över min kropp, och verkligen hatar den. Men det finns ett problem, alltid när skolan börjar brukar vi ha hälsokontroll. Vi har inte haft det sen två år tillbaka, men nu ska vi ha det igen. Hur tror ni dom reagerar om jag har gått ner fem kilo ist för att gått upp? ( normalt brukar man ju gå upp i vikt efter två år, inte gå ner )jag vill inte att dom ska tro att jag har aneroxia eller nåt sånt skit. har ni något tips på hur jag ska göra? bra tips på att gå ner i vikt utan att mina föräldrar märker? mår verkligen dåligt pga. min kropp.


   
Citera

men sluta. du är underviktig som det är.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

patricia123:

jag vill inte att dom ska tro att jag har aneroxia eller nåt sånt skit

Du har troligtvis någon sån skit. Sök hjälp. Nu. Direkt. Pronto.


   
SvaraCitera

patricia123:

jag har aneroxia

då är du väl medveten om dina problem..

patricia123:

ra tips på att gå ner i vikt utan att mina föräldrar märker?

Image

För helvete.. Ju mer du går ner i vikt desto fulare tycker din omgivning att du blir..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte så enkelt att " sluta " . Ni kanske inte vet hur det är att hata sin kropp och känna sig ful och äcklig ? jag gör det varje dag. Det är inget jag rå för. Jag önskar att jag tyckte om mitt utseende men jag gör inte det. Jag kan inte rå för mina tankar som säger hur tjock och äcklig jag är. Jag önskar att jag kunde ta bort dom tankarna.


   
SvaraCitera

SLCD:

Du har troligtvis någon sån skit. Sök hjälp. Nu. Direkt. Pronto.

+

S3ON:

Ju mer du går ner i vikt desto fulare tycker din omgivning att du blir..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har aldrig skrivit att jag har aneroxia, jag skrev att jag inte vill att dom ska TRO att jag har det.


   
SvaraCitera

sök hjälp på bup/vuxenpsyk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill bara säga att jag inte har " ätit väldigt lite" fem dagar i streck, jag har ätit normalt hela helgen, och fikade också eftersom det var midsommar, har också aldrig kräkts upp maten jag har ätit. ni borde ta det lite lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Seriöst? jag är 157cm lång och väger 45kg, och det är seriöst normalt?! visst skulle jag vilja förminska mina lår och ta bort lite häng på mina armar, men inget jag bryr mig om väldigt mycket [smile]


   
SvaraCitera

ja jag är också nöjd med mig sj, jag är helt normalt och jättebra, snygg och prima
förutom celluliterna rumpan låren sladdret håret på benen bröstvårtornas färg navelformen och öronens storlek i förhållande till skallen
men det gör inte så mycket för jag är ju nöjd med mig sj
du borde också va det

he he


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

javet, jag borde vara det. men det är så svårt. jag önskar faktiskt verkligen att jag var det, men det är inget jag ändra på. jag kan inte bara tänka: nu ska jag vara nöjd med min kropp. åsså blir det så.. det funkar inte så för mig. men jag önskar att det gjorde det 🙂


   
SvaraCitera

framtidskon:

öronens storlek i förhållande till skallen

Är de stora? Sjukt gulligt med stora öron![cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag gick ner massor i vikt den här terminen. Hade också hälsokontroll. Skolsyster fick damp så jag fick göra en till någon månad senare, hade gått upp något gram då så hon blev lugn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha. Kanske så det kommer bli. Men funderar mest på vad mina föräldrar skulle säga...


   
SvaraCitera