Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt.


Ämnesstartare

Jag skulle vilja gå ner i vikt. En 10 kg kanske. Hur lång tid skulle det kunna ta? Hjälper det att springa och käka rätt. Eller ska man träna på gym också?


   
Citera
Ämnesstartare

Beror väl på hur mkt du kämpar för det?
Om du äter nyttigt o tränar normalt tar det 3 år,
om du slutar äta och springer några mil om dagen tar det nån vecka 🙂


   
SvaraCitera

Spring inte, gå snabbt istället. Mer förbrännande.

Ät rätt, detta skall ändå vara standard för ditt liv. Inge jävla Mc Donalds här inte! Ut med den jävla skitmaten.

Du är inte så gammal förresten va? 15-16?


   
SvaraCitera

Sluta inte äta! Bättre att äta regelbundet med nyttig mat och regelbunden träning.
Att springa/gå hjälper mycket, men gym hjälper självklart också till. Där kan du säkert få hjälp av en tränare om du vill. Du kan cykla (bränna) och du kan träna saker som du kanske vill ska försvinna extra snabbt. tex mage och lår.

Kan ta ett tag men det är värt det när du börjar se resultat! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Var med i Robinson så garanterar jag att du går ner i vikt [smile]


   
SvaraCitera

Wii Fit?


   
SvaraCitera

Du måste gå in för det riktigt ordentligt, annars kan du lika gärna skita i det totalt, om du nu gått in för det så kommer här några tips:

Stoppa i dig färre kalorier än du förbrukar, ett äpple innehåller cirka 50 kalorier medan ett litet kex innehåller cirka 100 kalorier, vilket innehåller mest nyttigheter, vilket är godast och vilket håller du dig längst på? Tänk så.

Drick mycket vatten, cirka 2 liter per dag, det hjälper till att få ut allt skit som finns i kroppen.

Träna, mest cardio (kondition) men även en del styrka, för muskler ökar förbränningen, även när du sover. [cool]

Utnyttja varje tillfälle du får att röra på dig, cykla till affären istället för att åka bil, gå till skolan om du kan det, osv.

Skulle tippa på att detta tar alltifrån 3-4 veckor till 3-4 månader, beroende på din kropp, dina anlag, hur hårt du går in för det, osv.

Lycka till! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om du vill gå ner fort i vikt så tycker jag att du kan gå på en soppdiet eller endast dricka flytande grejer kombinerat med träning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hur ska jag hålla mig där nere sedan?
Inte lätt på sommaren, med alla glass och liknande... [rolleyes]


   
SvaraCitera

Shit, satsar du på 19 kg? Jag kan fan inte gå ner ett kg, står helt still på den vikten jag är på nu [sad] förr hade jag jättelätt för att gå ner i vikt.
Dessutom har jag gått upp typ 3 kg det senaste året. [cry][cry]


   
SvaraCitera

Oj, 10 kg skulle det vara, inte 19. Haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

19 kg?
Typ...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HaniiieH:

Men hur ska jag hålla mig där nere sedan?
Inte lätt på sommaren, med alla glass och liknande... [rolleyes]

enklast på sommaren ju. nyttiga och goda smoothies, frukt osv i solskenet är ju bara härligt. hellre det än en flottig bigmac


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

hellre det än en flottig bigmac

Helt klart


   
SvaraCitera