Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt HJÄLP


Ämnesstartare

Heej, så jag är en tjej p 14 bast o liksom lever mitt liv, men jag har stort promblem MIN ViKT. Är 162,5 o väger runt 70 - 75 mycket jag vet... men min kropp är it så här jätte rund men it smal heller. Om jag går upp så får jag en mage o mina bröst blir enorma, man kan säga att jag är kraftig? Men iaf vad kan jag göra för att gå ner? För liksom om jag äter en ckockladruta så går jag upp 6272 kg ( jäätteöverdrivet men de känns typ så ) 
aja skulle vara jättesnällt med svar <3 


   
Citera

Börja träna och ät mer hälsosamt


   
SvaraCitera
Listus

Hej,

oavsett hur du ser ut är du fin, du är unik. Men sen om du vill bli ännu mer hälsosam så bör du börja med något som passar dig.

vet ej om eller hur du tränar. 

Om du inte tränar mycket alls och kanske inte har lust att börja hänga på ett gym så är ett bra tips att ta promenader i en raskare tempo med lite schysst musik i lurarna.

Annars något jag använder mig mycket av är simning, det är skonsamt och bättre träning än vad många tror.

Jag simmar ofta som återhämtning eftersom jag gillar att löpa mycket. 

Bara skicka pm om du undrar något.


   
SvaraCitera

Motivation, mat,sömn,träning = viktgnedgång 


   
SvaraCitera
Jim
 Jim

Bara va dig själv vikten är inget problem om du har den något när lägden


   
SvaraCitera

Förbruka mera kalorier än vad du tar in. Men det är ju härligare att bara leva livet 🙂


   
SvaraCitera

När jag kände mig extremt fet så grubblade jag över det där mycket vilket gav mig ätstörningar. nu är jag ca 1,68 och väger omkring 54,2kg (enligt skolan som oftast brukat ha fel, speciellt med lägnder, men vem vet) och mina ben sticker ut som kom och hjälp mig. lägger jag handen/armen om min höft, då känner jag klart och tydligt mina höftben och mina kompisar måste krama åt mig hårt för jag är för smal. Puttar/knuffar någon mig flyger jag till sydkorea för jag är så lättviktig.

Huvudsakligen är att du är i perfekt form även fast du har lagt på ca 10kg, men 10kg är ingenting. Det jag råder dig är att inte fokusera på om du är tjock, smal, gigantisk, benig eller bara normal. Träningspass finns på gym och internet och där får du mycket fakta.


   
SvaraCitera

du är 14, mitt tips till dig är att inte oroa sig än, du är långt ifrån att ha vuxit klart <3


   
SvaraCitera