Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt inför gymnasiet...


Ämnesstartare

Ångesten reser sig som en stor mur framför mig när jag tänker på alla smala kompisar jag kommer få i höst, och jag återigen kommer bli den lite mulliga tjejen som alla tycker synd om. Frågan är: Om jag springer en runda på morgonen 5-6 ggr/vecka, och därefter gör ca 100 situps m.m, och tänker lite extra på vad jag äter, men ändrar inte hela min diet för då tjafsar föräldrarna om anorexia, hinner jag gå ner litegranna innan gymnasiet? Eller finns det några andra lätta tips man kan följa för att snabbt gå ner i vikt? [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Låter väl nice 🙂 GÅ ut och gå så mycket du kan, det är mysigt också, ta med någon i familjen kanske, peppa varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elinzor:

Låter väl nice 🙂 GÅ ut och gå så mycket du kan, det är mysigt också, ta med någon i familjen kanske, peppa varandra.

okej x) Tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra initiativ, ingen gillar tjockisar.


   
SvaraCitera

Om du är helt otränad så kan du börja med att gå på en promenad innan frukosten varje morgon, det är effektivt. Och så givetvis är kosten viktig, en stabil frukost, lunch, mellanmål och middag. Du kan köra efter tallriksmodellen, så äter du gott och nyttigt. Sedan när du börjat märka resultat så kan du ju alltid börja kombinera med att sätta in 2 ggr jogging i veckan, då blir det ännu bättre resultat.

Vet ju inte alls hur du ser ut men tränar du rätt och äter rätt så bör det inte bli några problem. Och vill äta lite onyttigt så försök hålla dig till en dag, till exempel lördagen, försök sluta äta skit på veckodagarna, ät grönsaker i stället, typ morötter.


   
SvaraCitera

Kombinera gärna med gym, har man aldrig satt sin fot på ett gym innan eller sysslat med nån typ av styrketräning så kommer man att få feta resultat ganska så omgående. 🙂


   
SvaraCitera
smisk

Mssmith:

och jag återigen kommer bli den lite mulliga tjejen som alla tycker synd om.

[confused]

De kommer inte ogilla dig pga hur du ser ut. Man gillar någon för hur personen är. Även på gymnasiet, där folk dessutom är lite mognare. Dock beror det på vilken skola och vilken linje du kommer gå. [zzz]


   
SvaraCitera

Hej, ett tips fortsätt så som du gör, fast gå istället ibland det är bra att variera, du bränner mer fett när du går, jag tycker att om du springar ska du vara ute allafall 40 minuter, när du går ska du vara ute 60minuter, sen är kanske 5 gånger om dagen kan vara svårt att anpassa tider, sen äter du protein och fullkornspasta om du ska äta pasta sen äter du mindre potioner efter som du äter oftare, sen ät aldrig efter 6 brukar ja säga, det funkar riktigt bra 🙂

Mvh Johan


   
SvaraCitera

Jansson89:

sen ät aldrig efter 6

Du skojar? Tänk om man lägger sig typ 23 då, man kommer ju vara så hungrig att man har ont i magen [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill gå upp i vikt!!!!!!!!!!![surprised] Help ME[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan äta efter sex och man kan ta promenad efter frukost också.

Är du överviktig?


   
SvaraCitera

Gunvald:

Jansson89: sen ät aldrig efter 6

Du skojar? Tänk om man lägger sig typ 23 då, man kommer ju vara så hungrig att man har ont i magen

Nej jag skojjar inte, Ja om du lägger dig då så kanske du är hungrig, men det är ju bara bra, för då lägger du itne på dig någonting, när du inte gör av med någon energi så behöver du inte ha någon energi, äpple kan du äta och dricka vatten går ju bra, om du blir sugen på någonting bara, Mvh Johan


   
SvaraCitera

Lokaegott:

Jag vill gå upp i vikt!!!!!!!!!!! Help ME

Ät mer än av du gör av med i energi, ät som fan mkt kolhydrarter , o protein,


   
SvaraCitera

cancerkropp:

Man kan äta efter sex och man kan ta promenad efter frukost också.

Är du överviktig?

Ja du kan äta efter 6 men det är inte lika effektivt om du vill gå ner i vikt, för då kommer man inte märka någon skillnad knapt du går ner, men det kanske tar längre, tid, sen beror de ju på hur mkt du rör dig resten vad dagen som varit innan,

Ja du ka ta en promenad efter frukosten, men hellst ska du ta en prommenad innan du äter frukost. Mvh Johan


   
SvaraCitera

Jansson89:

Ja om du lägger dig då så kanske du är hungrig, men det är ju bara bra, för då lägger du itne på dig någonting

Men jag blir så hungrig då att jag inte kan somna [sad]

Jansson89:

när du inte gör av med någon energi så behöver du inte ha någon energi,

Alla inre grejer, hjärtat och sånt kräver väl mycket energi? Det sa alltid min gympalärare [smile]


   
SvaraCitera