Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt inför gymnasiet...


Papper

Gör inte bara situps, om du bara tränar magen så kan du få problem med ryggen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jansson89:

sen ät aldrig efter 6 brukar ja säga, det funkar riktigt bra 🙂

Detta är en myt och fungerar inte, det som kommer hända är att kroppen ställer in sig på svält och lagrar in mera fett när du väl äter senare.
Anledningen till att folk tror att detta fungerar är troligen att om man inte äter efter 6 så får man inte i sig lika mycket kalorier och därför kan det fungera.

Det man ska tänka på är att göra av mer energi än man gör av med.
Och att börja springa 5 ggr i veckan direkt är som att be om skador börja lätt och öka allt eftersom.


   
SvaraCitera

Jansson89:

6 brukar ja säga, det funkar riktigt bra 🙂

Vad funkar det riktigt bra för? att bryta ner kroppen? vill se dom som äter TILLRÄCKLIGT med mat med 2 timmars mellanrum varje dag och deras sista mål är 18.00. ...snälla...


   
SvaraCitera

Jansson89:

för då kommer man inte märka någon skillnad knapt du går ner

haha tävlade i början av sommaren i bodybuilding och under min diet så var de ingen tjaffs om tider,detta är en myt. få i dig det du ska äta istället och rör på dig så går du ner i vikt.

Och som en annan sagt tidigare,kroppen ställer sig in på svält och iställer för att förbränningen blir effektivare så kommer kroppen istället lagra in maten och inte förbränna vid nästa måltid=inga resultat.

Men lyssna på honom han verkar ha koll på läget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jansson89:

Ät mer än av du gör av med i energi, ät som fan mkt kolhydrarter , o protein,

Potatis?[bigsmile]


   
SvaraCitera

Lokaegott:

Potatis?

Potatis är inte bra,pasta/ris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För mig har det alltid varit enkelt. Håller inte på med någon sport, men äter riktigt mycket. Endå är jag riktigt smal. Fuskigt kan man nog tycka 😛

Men det bästa sättet att gå ned i vikt är att konditionsträna, alltså att t.ex. springa cykla och dansa. Så skippa bussen eller bilen till skolan, gå eller cykla! Ett tips är att hoppa studsmamma om du har tillgång till det. Att hoppa 5min ska motsvara att gå i en halvtimme. DENDU 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrbigstuff:

Potatis är inte bra,pasta/ris.

åt jag idag[chocked]


   
SvaraCitera

Lokaegott:

åt jag idag

eeh skitsamma,är inte så superstrikt för din diet,kör på. blir bra ifall du sköter kost och går morgonpromenaderna


   
SvaraCitera
ooomg

Mosquito the Rapist:

Bra initiativ, ingen gillar tjockisar.

hahahah sjuk!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mrbigstuff:

eeh skitsamma,är inte så superstrikt för din diet,kör på. blir bra ifall du sköter kost och går morgonpromenaderna

precis kört syrka o sprang 3,6 km[bigcheers]


   
SvaraCitera

hahahaha ja vad bra, jag tjafsar inte emot, Jag tränar på träningslagret i kga, känner alla som jobbar där väl, och de som tränar där med, jag gick ner 15 kg på 3 månader när jag sluta äta efter 6 och för mig funkar de jävligt bra, men allas kropp är olika det är därför man får testa, och ni säger att det är en myt? HAHAHA säger jag bara, det fattar ni väl själva om ni käkar innan ni ska sova så förstår ni väl att nå lägger på er. Samt kroppen tar bara upp 30g protein per måltid så mer behöver man igentligen inte äta kommer inte ihog hur mkt kolhydrarter kroppen tar upp men de borde vara lite mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mssmith:

Om jag springer en runda på morgonen 5-6 ggr/vecka, och därefter gör ca 100 situps m.m

de e mycke bättre att gå en powerwalk varje morgon innan frukost än att springa..när du powerwalkar bränner du fettet som du säkert vill få bort istället för att få en bra kondition som du får av att jogga..du bränner ju självklart fett om du joggar också men inte lika mycket som om du skulle gått..gör som du vill för de ska ju vara roligt =)..

om du går varje dag en timma om dan i en månad går du ner ca 4 kg..
men de e ju individuellt =)

lycka till!! och som nån annan skrev...dina kompisar kommer ju inte gilla dej mer om du blir pinnsmal..på gymnasiet e dom mycke snällare än på högstadiet! kanske för att dom blivit mognare vem vet =)


   
SvaraCitera

Jansson89:

30g protein

har du källa på det? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver inte träna något, bara äta mindre.


   
SvaraCitera