Aviseringar
Rensa alla

gå ner i vikt supernabbt!


Ämnesstartare

jag skulle vilja gå ner i vikt supernabbt, några förslag? 


   
Citera

Nej. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Hur lång är du, och hur mycket väger du just nu? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Hur lång är du, och hur mycket väger du just nu? 

är typ 1.62 och väger ca 58 kg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har dock inte vägt mig på ett tag men väger något runt 55-60kg


   
SvaraCitera

Varför behöver du gå ner? Du är ju inte tjock


   
SvaraCitera
Kudhos

KajsaIvarsson:

är typ 1.62 och väger ca 58 kg

Om man ska gå efter bmi så ligger du rätt smäckt in i "normalvikt" och det du har är troligtvis normalvikt. Jag vet inte hur din kropp är byggd eftersom det är bara mått och siffror. Men du borde fundera på om du verkligen vill gå ner i vikt eller tona din kropp.  För det är två olika saker och ger två helt olika resultat. 

Vill du gå ner i vikt, förbränn mer än vad du får i dig. Men kom ihåg, om du svälter dig själv eller liknande så blir du inte bara smalare. Du blir svagare också. Du vill inte bli svagare. Det kan vara livshotande och skapa ätstörningar. Så det finns ingen "supersnabb" lösning. Eftersom då hade alla gått runt och vart smala. Det tar tid, kroppen justerar sig men det är tar lång tid för kroppen att förstå att saker har ändrats. 

Fundera på vad du verkligen vill uppnå, och sen kolla hur du ska uppnå detta. Men om du räknar med att hinna till sommaren (Juni, eller juli) så är det ytterst svårt.


   
SvaraCitera

Hej! Det är svårt att över internet bedöma om någon verkligen behöver gå ner i vikt av medicinska skäl, och vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor. Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs!

Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Om man ska gå efter bmi så ligger du rätt smäckt in i "normalvikt" och det du har är troligtvis normalvikt. Jag vet inte hur din kropp är byggd eftersom det är bara mått och siffror. Men du borde fundera på om du verkligen vill gå ner i vikt eller tona din kropp.  För det är två olika saker och ger två helt olika resultat. 

Vill du gå ner i vikt, förbränn mer än vad du får i dig. Men kom ihåg, om du svälter dig själv eller liknande så blir du inte bara smalare. Du blir svagare också. Du vill inte bli svagare. Så det finns ingen "supersnabb" lösning. Eftersom då hade alla gått runt och vart smala. Det tar tid, kroppen justerar sig men det är tar lång tid för kroppen att förstå att saker har ändrats. 

Fundera på vad du verkligen vill uppnå, och sen kolla hur du ska uppnå detta. Men om du räknar med att hinna till sommaren (Juni, eller juli) så är det ytterst svårt. 

ja men ja har ganska så mycket fett och det är fettet ja vill få bort.. är det bara att bomba med magövningar och typ benövingar?? 
vill ju inte ha muskler, vill ju bara gå ner i vikt.. 


   
SvaraCitera