Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt !


Luigi
Ämnesstartare

Är 16 år väger 105kg har gymmat i 2 veckor utan resultat gick ner 2 kg men gick upp igen efter bara nån dag. I början var jag hela tiden hungrig och åt mycket men dricker typ 2 burkar läsk per dag typ i skolan när vi har rast för det ger mig energi för dagen kan inte dricka ramlösa osv det smakar skit enligt mig fett jobbigt är typ 185cm och gå ner till typ till 85 :/


   
Citera

Inte konstigt när du dricker så mycket läsk...


   
SvaraCitera

Maymay:
Inte konstigt när du dricker så mycket läsk...

Sluta med läsk och drick mer vatten, sen tänker jag gissa på att du sover för lite eftersom du är trött hela tiden.


   
SvaraCitera

JAG ÄR INTE EXPERT. LYSSNA INTE PÅ MIG.

Bara konsumera mindre så löser sig förmodligen ditt problem...


   
SvaraCitera

Säger somRullar ögonen O tänkt på o inte ändra din ”livsstil” så drastiskt för då tappar man d lätt.


   
SvaraCitera
shuna

drick lightläsk eller sockerfri energidryck?


   
SvaraCitera
Luigi
Ämnesstartare

shuna:
drick lightläsk eller sockerfri energidryck?

Dricker oftas typ kanske 1 elr 2 pepsi burkar i skolan för att vara pigg men funkar pepsi max bättre?


   
SvaraCitera

Luigi:

Dricker oftas typ kanske 1 elr 2 pepsi burkar i skolan för att vara pigg men funkar pepsi max bättre?

Kanske, men jag tror att det är ett problem i sig om du behöver något externt för att vara pigg i skolan...


   
SvaraCitera
Cobrak

shuna:
drick lightläsk eller sockerfri energidryck?

De innehåller artificiella sötningsmedel som kan trigga sötsug och bibehålla ens sockerberoende, så jag skulle inte rekommendera det.


   
SvaraCitera

Cobrak:

De innehåller artificiella sötningsmedel, så jag skulle inte rekommendera det. 

Exakt daddy get em with them facts <3


   
SvaraCitera
shuna

Cobrak:

De innehåller artificiella sötningsmedel som kan trigga sötsug och bibehålla ens sockerberoende, så jag skulle inte rekommendera det.

fast sötsuget bör liksom tillfredsställas av sötningsmedlen. enligt studier ger lightläsk inte viktuppgångar, till skillnad från sockrad läsk.

Luigi:
Dricker oftas typ kanske 1 elr 2 pepsi burkar i skolan för att vara pigg men funkar pepsi max bättre?

skillnaden är att Max ej innehåller socker, så frågan är det är sockret du känner dig beroende av.


   
SvaraCitera
Maxxie

Att gå ner i vikt utan medicinsk rådgivning är inte att rekommendera. Bara en läkare kan hjälpa dig till att gå ner i vikt på ett hälsosamt och effektivt sätt.


   
SvaraCitera
Cobrak

shuna:

fast sötsuget bör liksom tillfredsställas av sötningsmedlen. enligt studier ger lightläsk inte viktuppgångar, till skillnad från sockrad läsk.

Fast alltså, va? Man vill ju få bort sötsuget, och då hjälper det inte att ersätta sockerberikad dryck med annan dryck som framkallar och triggar igång sötsug. Det bästa är att utesluta sådant helt.

Så länge sötsuget finns där kommer det vara svårt att motstå läsk, särskilt om man har utvecklat ett beroende för det. Det i sig kan leda till att man fortsätter att dricka läsk, kanske till och med mer än tidigare pga abstinens, vilket i sig kan leda till viktuppgång.


   
SvaraCitera
Listus

Jag tränar idag extremt mycket och har värden som en elitidrottare.

Men mitt tips är i börjar att inte pusha sig för hårt för då tröttnar man. 

Sen lär känna din kropp och tänkt på att sömnen också blir viktigt när man vill se resultat.

Sen drick inge vanlig läsk som coca-cola, vanliga Redbull m.m. Välja Zero eller Pepsi max istället. Visst det kan trigga sötsug men är ändå ett bättre alternativ. 

Jag tar själv cola Zero då och då, då bra träning även minskar sötsug så då står jag emot skit bättre.

Sen ska du givetvis inte sluta äta gott helt men mindre.  

Finns mycket jag skulle kunna skriva men ta det lugnt och ge inte upp. När man börjar träna kan det gå segt i början 🙂


   
SvaraCitera
Cobrak

”Bättre alternativ”

Eh


   
SvaraCitera