Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt !


Självfallet är det inte det dagliga intaget av 2 Pepsiburkar som gör att du väger 105 kg. Jag fattar ärligt talat inte varför alla hänger upp sig på dessa stackars två colaburkar utan naturligtvis beror din vikt rent allmänt på att du troligen äter massa skitmat, eller i vart fall för MYCKET AV ALLT samt att du rör dig för lite.

Det där med gym har jag inte nämnvärt mycket till övers för när det gäller att bränna övervikt. Ge dig ut och gå eller jogga istället. Så mitt recept blir - ät MYCKET MINDRE och RÖR DIG MYCKET MER!

Btw, du är 16 år skriver du... hur lång är du?


   
SvaraCitera
Cobrak

shuna:

Kan du inte googla det?

https://tyngre.se/Artiklar/S%C3%B6tningsmedel-s%C3%B6tsug-och-blodsockerkontroll/
https://tyngre.se/Artiklar/En-diet-med-vatten-eller-lightl%C3%A4sk
https://traningslara.se/1-liter-lask-lightlask-mjolk-eller-vatten-under-6-manader/

Fast om studierna rent generellt säger olika vet man nödvändigtvis inte vilka studier du använder dig av.

Dessutom finns det oftast en koppling mellan sockermissbruk och övervikt, därför är det bäst att undvika all typ av socker - både vanligt socker och artificiella sötningsmedel.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/vetenskap/forskare-lightlask-kan-bidra-till-fetma-och-typ-2-diabetes
https://www.dietdoctor.com/se/lchf/drycker-och-lchf-bast-och-samst


   
SvaraCitera
Cobrak

stoner:
Självfallet är det inte det dagliga intaget av 2 Pepsiburkar som gör att du väger 105 kg.

Det ena problemet utesluter inte det andra. Ja, det finns många faktorer som vävs in när det gäller övervikt, men socker är en av dem. Att ersätta socker med konstgjort socker främjar inte ens viktnedgång, utan kan istället ge motsatt effekt och försvåra den. Hela den här epidemin av att ersätta fettrik mat med lightprodukter har förstört hälsan för många. Det är därför jag är emot lightprodukter och vill få fram hur skadliga de kan vara. 

stoner: troligen äter massa skitmat, eller i vart fall för MYCKET AV ALLT samt att du rör dig för lite.

ät MYCKET MINDRE och RÖR DIG MYCKET MER!

Det handlar om att man ska äta rätt, dvs bra mat som mättar och därav gör att man automatiskt äter mindre. Att äta rätt enbart kan göra att man minskar i vikt, och de tappade kilona + energin man får av en bra kost gör det enklare att röra på sig. 

stoner:
Det där med gym har jag inte nämnvärt mycket till övers för när det gäller att bränna övervikt. Ge dig ut och gå. 

+1


   
SvaraCitera
shuna

   
SvaraCitera
Cobrak

shuna:

https://traningslara.se/vetenskapens-varld-och-sotningsmedel/

Om det finns en potentiell risk att sötningsmedel är farliga, då är det lika bra att undvika dem helt. Förstår inte vad problemet är.


   
SvaraCitera
shuna

Cobrak:

Om det finns en potentiell risk att sötningsmedel är farliga, då är det lika bra att undvika dem helt. Förstår inte vad problemet är.

Det finns "potentiella risker" med allt.


   
SvaraCitera

Cobrak: Om det finns en potentiell risk att sötningsmedel är farliga, då är det lika bra att undvika dem helt. Förstår inte vad problemet är.

Shuna försöker göra ursäkter till varför hon dricker fem burkar Nocco varje dag 😉


   
SvaraCitera

Cobrak: Det ena problemet utesluter inte det andra. Ja, det finns många faktorer som vävs in när det gäller övervikt, men socker är en av dem. Att ersätta socker med konstgjort socker främjar inte ens viktnedgång, utan kan istället ge motsatt effekt och försvåra den. Hela den här epidemin av att ersätta fettrik mat med lightprodukter har förstört hälsan för många. Det är därför jag är emot lightprodukter och vill få fram hur skadliga de kan vara.

Håller fullständigt med dig vad beträffar sk lightprodukter. Avskyr dom själv och äter dom aldrig!

Cobrak: Det handlar om att man ska äta rätt, dvs bra mat som mättar och därav gör att man automatiskt äter mindre. Att äta rätt enbart kan göra att man minskar i vikt, och de tappade kilona + energin man får av en bra kost gör det enklare att röra på sig.

Naturligtvis är ett rätt kostintag grunden att gå ner i vikt. Eller som den gamla fysikaliska formeln vi fick lära oss i skolan >>> tillförd effekt vs uttagen effekt. Dvs tillför vi kroppen mer än vad den gör av med så går man upp i vikt.

Cobrak: +1

Vad TS ska göra är att äta kvalitativ mat och röra sig mycket mycket mer. Gå eller jogga ett par mil varje dag, gärna i skogsterräng där både uppför och nerför garanterat kommer att göra att vikten minskar och ger honom ett friskt och starkt hjärta.

Hungern får han genomlida den första en eller två första veckorna men den kommer att avta när kroppen ställer om sig. Hungern är inte farlig på något sätt bara han får i sig rätt mängd vitaminer och mineraler och lite aminosyror.


   
SvaraCitera

Varför inte? Du vill inte bära runt på extra onödig vikt när du ska väga dig.

123fendas:

Men "gå på toa om du kan innan du väger dig för optimalt resultat" är inte logiskt.


   
SvaraCitera
Cobrak

shuna:

Det finns "potentiella risker" med allt.

Vad är det för argument? Ja, det finns mycket som anses vara riskfyllt och skadligt - både för miljön och vår hälsa - men det är inte alltid sådana påståenden backas upp av ordentlig forskning, eller ens stämmer för den delen. Just fettsnåla produkter och lightprodukter har det forskats mycket kring sedan övervikten och fetman ökades lavinartat i västvärlden, och det finns mycket forskning som tyder på att de är problematiska och bör uteslutas från vår kost.

Varför fortsätta envisas med att lightdrycker inte påvisar negativa resultat på vår hälsa, när det finns mycket forskning som talar för det? Även om det inte existerar ett 100% säkert svar, så avråder både forskare och dietister en från att inta både fettsnål mat och lightprodukter, helst vid viktminskning. Du har egentligen gett det givna svaret själv då du jämför lightdryckers effekter med vatten: så drick vatten istället.

Eftersom du uppenbarligen inte lyssnar tänker jag inte fortsätta denna argumentation.

Till TS: JAG avråder dig från att förse din kropp med lightdrycker, och att istället försöka ta tag i och få hjälp med det problem/de problemen som orsakar din konsumtion av söta drycker.


   
SvaraCitera
Cobrak

Maymay:

Shuna försöker göra ursäkter till varför hon dricker fem burkar Nocco varje dag 😉

Förnekelse at its finest Blink


   
SvaraCitera
Cobrak

stoner:

Hungern får han genomlida den första en eller två första veckorna men den kommer att avta när kroppen ställer om sig. Hungern är inte farlig på något sätt bara han får i sig rätt mängd vitaminer och mineraler och lite aminosyror.

Det är ju det som är det positiva med kvalitativ mat: man behöver inte gå hungrig, än mindre i början. Dock håller jag helt med om att en förändrad kost är en stor omställning för kroppen som kan orsaka diverse oönskade effekter, men som är helt ofarliga och försvinner när man vant sig vid kosten.

För övrigt känns det som att vi är på samma sida angående detta ämne. Tror dock att man ska vara lite försiktig när det kommer till jogging om man är väldigt överviktig, pga belastning för knäna å sånt dära.


   
SvaraCitera
shuna

Cobrak:

Vad är det för argument? Ja, det finns mycket som anses vara riskfyllt och skadligt - både för miljön och vår hälsa - men det är inte alltid sådana påståenden backas upp av ordentlig forskning, eller ens stämmer för den delen. Just fettsnåla produkter och lightprodukter har det forskats mycket kring sedan övervikten och fetman ökades lavinartat i västvärlden, och det finns mycket forskning som tyder på att de är problematiska och bör uteslutas från vår kost.

Varför fortsätta envisas med att lightdrycker inte påvisar negativa resultat på vår hälsa, när det finns mycket forskning som talar för det? Även om det inte existerar ett 100% säkert svar, så avråder både forskare och dietister en från att inta både fettsnål mat och lightprodukter, helst vid viktminskning. Du har egentligen gett det givna svaret själv då du jämför lightdryckers effekter med vatten: så drick vatten istället.

Eftersom du uppenbarligen inte lyssnar tänker jag inte fortsätta denna argumentation.

Till TS: JAG avråder dig från att förse din kropp med lightdrycker, och att istället försöka ta tag i och få hjälp med det problem/de problemen som orsakar din konsumtion av söta drycker.

Men din "ordentliga forskning" är ju inte alls ordentlig och bör tas med en stor nypa salt. Den mer ordentliga forskning på som finns att tillgå kring ämnet påvisar att lightläsk är avsevärt mycket bättre än sockrad läsk för vår hälsa. Vill man dricka en söt dryck så är det alltså mycket bättre att välja lightläsk framför vanlig läsk. Det är inte svårare än så.


   
SvaraCitera

shuna:

Men din "ordentliga forskning" är ju inte alls ordentlig och bör tas med en stor nypa salt. Den mer ordentliga forskning på som finns att tillgå kring ämnet påvisar att lightläsk är avsevärt mycket bättre än sockrad läsk för vår hälsa. Vill man dricka en söt dryck så är det alltså mycket bättre att välja lightläsk framför vanlig läsk. Det är inte svårare än så.

Det vi säger är att man ska inte alls dricka läsk 🙂


   
SvaraCitera
shuna

Maymay:

Det vi säger är att man ska inte alls dricka läsk 🙂

Du behöver inte citera mig med generella tyckanden. 🙂


   
SvaraCitera