Aviseringar
Rensa alla

Gå ner i vikt!


Ämnesstartare

Heej, jag är en 17-årig tjej som är 149 cm.. och jag väger 56 kg.. Har världens ångest och vill gå ner i vikt så fort som möjligt och helst väga runt 48. Jag äter eller småäter för mycket och jag vet inte vad jag ska göra jag ger upp varje gång jag försöker och det blir bara jobbigare och jobbigare.. Mår dåligt psykiskt med för jag vill verkligen få en fin kropp..


   
Citera

Träna du någonting? Hur mycket motionerar du per vecka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tränar ibland.. brukade mer förut med gett upp.. Jag har ett löpband hemma som jag brukar gå på ungefär 10 min sen gör andra övningar sen 10 min till på löpbandet. annars brukar jag även göra Squats, situps och en annan magövning men känns inte som om de blir någon förändring.


   
SvaraCitera

Ja alltså det är ju klart att det inte sker någon förändring om man ger upp. Jag är ingen expert när det kommer till träning men en hälsosam kost och träning mår man bra av, och mår man bra är det inte lika jobbigt att hålla fast i kosten och träningen. Jag hatar att träna men går gärna till gymmet, vore det någonting för dig? Då brukar jag värma upp med cirka 20 minuter på gåbandet i rask takt och sen kör jag vidare på de olika maskinerna jag vill köra på. På mitt gym står det bruksamvisningar på alla maskiner samt vilka muskler som tränas, om det inte finns på ditt gym finns det säkert någon att fråga, det är inte fel att fråga.
Hitta motivation och inse att ingenting händer av att du sitter på rumpan och är missnöjd. =) Och ju längre du väntar destu längre bort ligger förändring. Gör det till en hobby istället, att träna och må bra, googla rundor på olika sidor och läs om träning och kost.


   
SvaraCitera

Hur ser din kropp ut nu? Hur som helst om du kör cardio, styrka eller bara börjar med någon sport, se det som en hobby och inte en grej som bara måste göras. Då blir det genast mycket enklare att motivera sig att göra det! Resultaten kommer om man bara ligger i! 


   
SvaraCitera

ät frukost, lunch och middag+mellanmål. man blir oftast hungrigare av att gå och småäta. en viktnedgång ska inte gå snabbt om man inte är så kraftigt överviktig att det är hälsofarligt, och det är du inte! träning, som många i tråden tipsat om, är bra för det gör en starkare och man mår mycket bättre! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tränade igår en stund och brände sammanlagt 200 kalorier.. det var så skönt och jag var nöjd men varför har jag inte den orken... åh! Jag har provat att gå på gym men det var inget för mig jag är nog för blyg och bryr mig för mycket om vad andra tycker och tänker om mig. Jag bor även i en förort så de enda som går på gym här är de killar som gillar att kolla på tjejer osv. Jag är inte sååå tjock utan ganska mullig och det är det som stör mig.. Det jag vill är ju att få fastare mage, rumpa och bröst... försöker äta mer hälsosamt men jag förstör alltid för mig själv ..


   
SvaraCitera

Sofiiijaah:
Jag tränade igår en stund och brände sammanlagt 200 kalorier.. det var så skönt och jag var nöjd men varför har jag inte den orken... åh! Jag har provat att gå på gym men det var inget för mig jag är nog för blyg och bryr mig för mycket om vad andra tycker och tänker om mig. Jag bor även i en förort så de enda som går på gym här är de killar som gillar att kolla på tjejer osv. Jag är inte sååå tjock utan ganska mullig och det är det som stör mig.. Det jag vill är ju att få fastare mage, rumpa och bröst... försöker äta mer hälsosamt men jag förstör alltid för mig själv ..

du hade ju orken! träna hemma annars, eller jogga. bry dig inte om vad andra tycker. finns en massa man kan göra hemma! Hur många kalorier du bränner behöver du inte räkna, all träning är bra träning. ta det lugnt och gör det du tycker ör kul. 


   
SvaraCitera

Sofiiijaah:
Jag tränade igår en stund och brände sammanlagt 200 kalorier.. det var så skönt och jag var nöjd men varför har jag inte den orken... åh! Jag har provat att gå på gym men det var inget för mig jag är nog för blyg och bryr mig för mycket om vad andra tycker och tänker om mig. Jag bor även i en förort så de enda som går på gym här är de killar som gillar att kolla på tjejer osv. Jag är inte sååå tjock utan ganska mullig och det är det som stör mig.. Det jag vill är ju att få fastare mage, rumpa och bröst... försöker äta mer hälsosamt men jag förstör alltid för mig själv ..

Något man lärt sig av alla gymbesök och sporter man har utövat genom åren så är det att det mer eller mindre måste vara åtminstone ganska roligt. Har du testat att simma? Man behöver inte dra till gymmet och stå med boyZen med hoodies och lyfta tungt. Simma, promenad/jogging gör susen, oerhört bra och nyttigt på alla plan! 
Gick själv ned en hel del på att bara ändra om matvanor och gå ut och gå raskt i någon timme och dagen. Var nice med musik osv så tyckte det var gött att komma ut. Försök inte äta mindre, ät bättre och stirra dig ej blind på vågen.


   
SvaraCitera

Ta det lugnt, det kommer att gå bra! Som Grvan säger så är det bästa att träna på ett sådant sätt att det inte känns som träning. Gillar du att dansa? Motion är så mycket mer än traditionell träning. Gå i trappor, städa, försöka att röra på dig så mycket som möjligt. OCh ätit regelbundet så att du inte blir "sugen". Sockersug är hemskt, men efter en stund blir du av med det.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Itrim  är något du måste prova om du vill gå ner i vikt.


   
SvaraCitera
Pardon

Som jag nämnde i ett annat inlägg, börja ta raska promenader/spring (om du orkar) precis när du har vaknat. Ät inget, dricker du kaffe är det ingen fara, är bara bra med extra energin du får igenom koffeinet. Eftersom du då inte har något i magen eller dylikt som träningen då bränner, så hoppar träningen direkt på fettreserverna.

Börja räkna kalorier, för i slutändan är det de som räknas, det spelar ingen roll om du tränar bort 5000 kalorier om dagen om du smäller i dig 6000. Med det menar jag heller inte att du ska börja svälta dig. Ät rätt, då får du mer energi, vilket resulterar i att du orkar träna mer. Vilket i sig resulterar i att du i slutändan gör av med mer kalorier än vad du hade om du hade svält dig och tränat halvdant.

Fokusera på protein, ta bort hälften av makaronerna och smäll på 2 falukorvsskivor till istället. Men skippa inte kolhydraterna helt, du behöver energin. Det är lite av en balansgång. Du måste hitta det som fungerar för dig.

Lycka till!


   
SvaraCitera

Nyckeln till att förlora vikt är MYCKET VARDAGLIG AKTIVITET. Rör man sig så mycket man kan, så behöver man inte oroa sig för stränga dieter eller att banta. Det kan handla om att cykla istället för att ta buss/buss på korta sträckor, eller ta en promenad om du känner at du har suttit still för länge. Städa huset eller ta trappor mycket, det värsta man kan göra när man vill tappa vikt är att sitta still länge eller äta onödigt onyttiga saker. Det gäller att man är i gång mycket, små intensiva träninger en gång i veckan hjälper inte så mycket om du latar dig emellan. 


   
SvaraCitera

leifgwpersson:
Nyckeln till att förlora vikt är MYCKET VARDAGLIG AKTIVITET. Rör man sig så mycket man kan, så behöver man inte oroa sig för stränga dieter eller att banta. Det kan handla om att cykla istället för att ta buss/buss på korta sträckor, eller ta en promenad om du känner at du har suttit still för länge. Städa huset eller ta trappor mycket, det värsta man kan göra när man vill tappa vikt är att sitta still länge eller äta onödigt onyttiga saker. Det gäller att man är i gång mycket, små intensiva träninger en gång i veckan hjälper inte så mycket om du latar dig emellan. 

Ska komma från rätt person 01o%3DLeif-GW-Persson-UB4w.jpeg


   
SvaraCitera

Zerafina:

Ska komma från rätt person 01o%3DLeif-GW-Persson-UB4w.jpeg   haha!!! Helt rätt! 


   
SvaraCitera